Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning af regnskabsår? Ændring af regnskabsår? - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Købersmægler Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg har stiftet WWW.KØBERSMÆGLER.DK  i oktober 2014 og nu er kalenderåret jo ved at være gået. Men da det er så kort en periode, så vil jeg gerne undgå at skulle aflægge regnskab og betale revisor for at få det udarbejdet osv. Det står dog i vores vedtægter, at første regnskabsår er i 2014. Jeg har så fået at vide, at vi kan ændre det ved at holde en ekstraordinær generalforsamling og lave nye vedtægter. Er det korrekt? Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på i denne situation? Bottom line er at jeg gerne vil have første regnskabsår til at løbe fra start, 1. okt 2014, til 31. dec 2015.

I forbindelse med ændring af virksomhedsinfo på virk.dk er der en blanket som man skal udfylde, som hedder "Den lille selskabsblanket". Her er der punkt 5 "Ændring af regnskabsår" - hvilken af de to muligheder skal vi her bruge og udfylde? "Det nye regnskabsår" eller "Omlægningsperiode".

Håber på at der er en revisorkyndig eller bare klog person, som kan svare på det :-) På forhånd tak.

Mvh Lennart Christensen

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her :)
God jul

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det første regnskabsår må max have en regnskabsperiode på 18 måneder, så det burde ikke være et problem med en regnskabsperiode der hedder 1. okt 2014, til 31. dec 2015. Jeg foreslår at du kontakter din advokat og får vedtægterne lavet om. Du har 5 måneder til at omlægge regnskabsperioden hos erhvervsstyrelsen altså skal det foretages senest 31. maj 2015.

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :


Lidt mere info :)

https://kontakt.erst.dk/formular/regnskab/?from=eksisterende-virksomhed

-----

Hvordan ændrer jeg selskabets første regnskabsperiode?

Du kan ikke ændre selskabets første regnskabsperiode online på Virk Indberet. På  Virk indberet  vejledning, kan du se hvad du kan ændre digitalt.

 

Du skal derfor sende følgende dokumentation til anmeldelse@erst.dk

 

§  Selskabsblanketten

o    udfyldt

o    underskrevet

 

§  Nye vedtægter

o    anmeldte ændringer fremgår

o    dateret

 

§  Generalforsamlingsreferat

o    beslutningen om at ændre regnskabsperiode fremgår

o    dateret

o    underskrevet

 

Erhvervsstyrelsen skal modtage ændringerne senest to uger efter, I beslutter at ændre regnskabsperioden.  Erhvervsstyrelsen skal modtage anmeldelse om, at I ønsker at  ændre regnskabsår senest 5 måneder efter, at det ønskede regnskabsår udløber, dog senest 5 måneder efter, at  omlægningsperioden udløber.

 

Det skal fremgå klart af dokumenterne, at I ændrer i selskabets første regnskabsperiode.

 

-          Lovgrundlag: selskabslovens § 9 og anmeldelsesbekendtgørelsens § 17, stk. 2

 

Du kan på  Virk indberet  vejledning, se hvad du kan ændre digitalt.

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om det er en fejl eller dårlig rådgivning der er blevet givet om at kun at have en regnskabsperiode på 3 måneder, men synes ikke advokat eller revisor burde tage ekstra udgift for at foretage ændringen, da noget revisoren burde havde været klar over. Nu ved jeg ikke hvad for et tilbud du har fået fra revisioren for udarbejdelse af regnskabet for de 3 måneder og evt. revision, men hvis vil honorer dig for at ændre regnskabsperioden skal du måske overveje om de 2 tilbud altså regnskabsudarbejde for de 3 måneder og ændring af regnskabsperiode og samtidig måske også overveje nye samarbejdspartner (revisor) :)

Hilsen

Abdul
revisor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Abdul - underlig rådgivning - at du ikke fik råd om 15 mdr for første regnskab frem for 3 - så overvej en anden rådgiver hvis ikke den første vil hjælpe noget nær gratis med forlænget periode

Er det tilladt med et lille "frækt" råd ekstra - Næste gang stift med mere end 3 kroner i kapital om jeg har set rigtigt, ellers sorry.

Hvis I er 3 personer (eller 2) så skal I hver ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring på ialt 5000 kr per år , og selskabet skal måske afholde stiftelse og et visitkort - og hjemmesiden - og på ingen tid er der - dels minus kapital og dels ingen penge at betale med - de 3 kroner er brugt

Så skal I låne selskabet penge - og det kræver, at I tager rente som markedet ville  ( nok 4-15%) - og beslattes0 af den mens selskabet har den som udgift - rod , så at stifte noget seriøst med 3 kr i kapital, kunne også tyde på skidt rådgivning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gentofte
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Købersmægler Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og Abdul.

Tak for input! Ja jeg er enig i at revisorens anbefalinger ikke har været fantastiske til at starte med. Vi har selv måtte finde på at "forlænge" regnskabsåret her i 11. time. Lidt irriterende. Og det er bestemt ikke, fordi vi har valgt en billig revisor. Tværtimod. Så lidt skuffende.

Vi har lavet en ekstraordinær generalforsamling og der vedtaget nye vedtægter om at forlænge regnskabsåret til at løbe til 31/12/2015. Derefter har jeg været inde på virk.dk og fundet en blanket som jeg skal sende ind da man ikke kan gøre det online. Jeg måtte dog snakke med Erhvervsstyrelsen i Tlf før jeg fandt det. Men egentlig let nok.

@john: de 3 kr har jeg selv stiftet selskabet med og det er fint nok og velovervejet. Vi havde nogle sager i pipeline inden start som gjorde, at vi hurtigt havde et cashflow der var meget fornuftigt allerede i måned 1. Så det har været kalkuleret og det kan vi ikke klandre revisor eller andre for.

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart

Godt i fandt ud af det og selv tak :)

Hilsen

Abdul

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)