Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg betale skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt at sælge nogle ting på nettet som jeg importerer fra kina.

Jeg vil bare sælge dem på forskellige salgs sider (qxl, facebook, dba osv), vil ikke lave en hjemmeside til tingene.

Mit spørgsmål er så, hvornår skal jeg betale skat af de penge jeg tjener, skal jeg bare oplyse det sidst på året inde i min årsopgørelse?

og er der nogen der ligger inde med en guide til hvordan man indtaster alle sine ting på opgørelsen, for skal vel også indtaste de udgifter jeg har ved at købe tingene.

Jeg kommer ikke til at tjene over 50.000kr om året så skal vel ikke momsregistreres eller have et firmanavn?

Håber der er nogen der vil hjælpe mig så jeg kan komme igang med det inden længe :-)

Mvh. Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os tage det i punkter

Skat skal du altid betale lige fra kr 1 i fortjeneste. Du skal føre regnskab - alle omkostninger som har direkte med indtægterne fremskaffen at gøre - og oindtægter indtægter med dokumentation og gemme alt i 3 år. Overskud opgives i forskudsopgørelse og i udvidet selvangivelse som du beder skat om. regnskabet beholder du selv og skal fremlægge hvis skat beder om det - tal fra det - så som overskud - opgiver du som sagt til skat

Du må ikke købe noget fra uden for EU uden at være importregistreret når det er erhvervsmæssigt så du skal ha CVR for at kunne gå videre  - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html Det kan du godt blive uden moms - men det er usædvanligt - i alle fald, du skal registreres

Det er ikke TJENE 50.000 der har med moms at gøre. Du skal momsregisteres så snart du kan forvente at nå 50.000 kr i omsætning - ellers kan du få moms + bod for de første 50.000 du tjente - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)