Point taken :) |
Simon Hansen:Alle skribenter, journalister, tekstforfattere og, hvad folk nu ellers kalder sig selv, gør tingene lidt anderledes og det er ikke kun 20 der har succes med det de laver.
Mine virksomheders succes måles jo på deres omsætning og overskud, hvilket er hamrende ligegyldigt for mine kunder. Der er masser af virksomheder i alle tænkelige brancher, som har stor succes med at levere elendigheder. Det interessante for kunden er ikke, om JEG har succes med at afsætte mine tekster til den rigtig pris. Det interessante er, om KUNDEN får succes på baggrund af de tekster, jeg leverer.
Simon Hansen:I så fald er det sku mange penge man skal ligge på bordet, hvis man skal over de 25 øre.
Jeg har i min tid som selvstændig mødt rigtig mange virksomheder. Nogle af dem har haft fokus på at købe så billigt som muligt. Andre har fra start haft fokus på at købe den bedste kvalitet. Når jeg ser, hvem af mine oprindeligt små kunder, der har vokset sig store og levedygtige, viser det sig, at de alle har været kvalitetsbevidste fra start.
Jeg tror, at det hænger sammen med en grundholdning til at drive virksomhed. Hvis man til hver en tid går efter den billigste løsning - uanset kvalitet - på tekstområdet, gør man det sikkert også på andre områder. Derved placerer man sig bagest i køen i alle henseender - og dermed skaber man en lille, sårbar virksomhed, som muligvis kan hutle sig igennem i gode tider, men som vælter ved den mindste sidevind.
Så spørgsmålene fra starten af denne tråd skal man egentlig ikke stille til sin tekstforfatter - man skal stille dem til sig selv i en lidt anden form:
1. Hvor billig en virksomhed vil du have?
2. Hvad er din succes værd?
Venlig hilsen
Hans