Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform skal vi vælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup, København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 108
Fra  Memoo TelefonGear Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften kære Amino'er,
Vi er 2 friske drenge på 17 år, der i et stykke tid har gået og rodet med en forretningside.
Endelig er vi på vej ud af ide fasen, men vi står lidt fast i det med virksomheds formen.
Vi er som nævnt i starten begge 17 - og jeg har forhørt mig rundt omkring, at det kræver en speciel bevilling - kan det passe?

Når vi engang får besluttet os for en virksomheds form og oprettelsen er i hus, hvad gør man så når en af os fylder 18?

Fortsat god aften, god jul samt godt nytår!

Vh
Miklas 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miklas

Vi er 2 unge kammerater på 19 år fra Skanderborg, som ligesom jer lige har startet en virksomhed (CleverDeal.dk). Vi startede med at oprette en enkeltmandsvirksomhed, men fandt hurtigt ud af, at et I/S klart ville være det bedste.

Jeg kan ud fra jeres ovenstående besked forstå, at i nu står i samme problemstilling som os. Vi vil klart anbefale et I/S til jer.

Held og lykke med projetet.

Mvh.

Jacob Bager

Ejer, CleverDeal.dk

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kræver dispensation at stifte virksomhed hvis man ikke er 18  læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  og her skal I ikke regne med at få dispensation til at starte noget sammen - kun hver for sig - men I må ansætte hinanden

Om det så siden skal være personlig virksomhed som I/S eller et selskab som ApS eller IVS kan I se lidt om her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

god vind frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup, København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 108
Fra  Memoo TelefonGear Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Er det muligt at jeg oprette et IVS i mit navn - og ansætter min kammerat?
I så fald - skal han så også have en accept fra statsforvaltningen?
 

Tak for hjælpen :-)

 

Fra Hellerup, København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 108
Fra  Memoo TelefonGear Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det er rigtigt forstået, at i altså har stiftet virksomheden mens i begge var over 18? 
Hvorfor valgte i at skifte fra en enkeltmandsvirksomhed til et I/S?

God vind med CleverDeal, siden ser godt ud!

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

MiklasKroager:

Hej John,

Er det muligt at jeg oprette et IVS i mit navn - og ansætter min kammerat?
I så fald - skal han så også have en accept fra statsforvaltningen?
 

Du får normalt ikke dispensation for noget andet end helt alm enkeltmandsvirksomhed - og der kan du ansætte din kammerat og andre og da de jo ikke skal ha virksomhed men være ansatte, skal de ikke ha nogen form for tilladelse, men du skal arbejdsgiver registreres

Her under forbud mod virksomhed under 18 - er der lidt om løsninger med andre der stifter ex iVS - men jeg synes ikke det er ideelt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  du finder løsninger lidt nede

IVS får du ikke dispensation til - der er der jo heller ikke noget med værger der tager ansvar - der kan man jo ha  1 krone som ansvar - og det får du ikke dispensation til

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)