Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fremgangs metode til at finde ubalance i regnskab.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Mht. rente: Hvis det er små beløb, er der ingen, der vil sige noget til at du tog f.eks. 2% af af et omtrentligt gennemsnitsbeløb. Giver det f.eks. under 100 kr., vil det ikke vælte statsbudgettet.

udlæg kræver ikke rente hvis kort tid men lad være med at udfordre skæbnen ved både at bruge omtrentligt gennemsnit og 2% - Du skal ha ret gode argumenter for under disconto + 4% og selv det er lav markedsrente

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sorry, jeg mente 2% pr. kvartal (skrev først 1/2 pr måned, men rundede det så lidt op, og glemte "pr. kvartal").... Og jeg mener ikke, at det behøver beregnes præcist med 2 decimalers nøjagtigt osv hvis det er SÅ små beløb, vi taler om. Og hvem kan lige så meget rentesregning, så man f.eks. kan regne rentebeløbene fra banken efter? Et overslag må være godt nok, hvis man lægger lidt på til Skats fordel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da - Om det så er til skats fordel ved jeg som da ikke. Der er jo skat for personen og fradrag for selskabet som skattemæssigt går ret meget i 0 -  så tricket er jo bare, at skat ikke vil at man flytter beløb skattefrit ind til selskabet som måske har anden skat end personen (det kunne ha underskud og sætte pengene i noget der gav rente uden skat), men med kapitalindkomstskat for person og fradrag som udgift for selskab, er der ikke en egentlig skatteinteresse i sagen - Skat vil blot ha, at skat falder der den skal og at ejer og selskab ser sig som to helt selvstændige enheder der ikke udnytter bekendtskabet.

Hvis DU vil låne mit selskab penge, så må du gøre det uden rente- så er det ren 3. person - og så er skat ligeglad med om du laver en skidt forretning faktisk, men man må ikke lave en skidt forretning som hovedaktionær mod sit eget selskab Smile

2% per kvartal kan givet argumenteres fint hjem - og var de 100-200 kr ville jeg se det og bogføre det som kort udlæg, men er det rigtige penge og lidt længere tid, så er det et dumt punkt at blive tage med bukserne nede på - og jo altså aller vigtigst - aldrig den anden vej, med at selskabet giver en penge som "lån"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Arensbach.:
Jeg har et par dages fri nu her i julen så har sat mig for at lokalisere en ubalance i mit regnskab på 270 kr

Går ud fra du mener difference bank <> regnskab.

Du skal formentlig søge efter 135 kr.  2*135 = 270.  Fejl:  Omvendt direkte postering af et udgiftbilag giver 135 for meget den ene konto og 135 for lidt den anden, Summa 270 kr.  I øvrigt ville jeg skynde mig at finde noget der er mere gennemskueligt end Billys...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Arensbach Tømrer, Snedker & Byggerådgivning Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

-Jørgen Kirkegaard: jeg vil lige prøve at se om jeg kan få det eksporteret ordentligt til excel, når jeg gør det nu ender det med en masse tegn istedet for tal. 

John Hannover, de private udlæg jeg har haft drejer sig om:

-2781 kr. en 15 dages tid i starten fordelt på flere småkøb fra privat kort som kontorartikler.

-et indskud på 6.000 kr også i starten som jeg hævede en uge efter igen lagt ud for at betale logo til bil.

-et indskud fra en 3. person på 25.000 kr. (lån af ven til sikkerhedskonto xl byg) de har stået på den sikkerheds konto i 4 mdr. nu. men her er der så tale om en 3. part så ingen renter, korrekt? 

-og sidst men ikke mindst 18.829,50 privat indskud i form af forsikringssum fra forsikringsselskab for stjålet privat værktøj i firmabilen, de har stået i firmaet i omkring 10 dage, vil de være en god ide at hæve dem ud så hurtigt som muligt for at undgå alt det rente ræs? 

-og lige et sidste spørgsmål ang. min forrige tråd du også svarede på, hvor vi snakkede om kørselsgodtgørelse: hvis ikke jeg har kapital lige nu til at udbetale en 30.000 kr. sammen med mine 12.300 kr. i kørselsgodtgørelse her i december. kan jeg så ikke bare bogføre kørselsgodtgørelsen og lade de 12.300 kr stå i firmaet og enten udbetale dem senere eller mindst lade dem stå og lade firmaet få den skattemæssige fordel ?

Roberts.dk 

-hvilke regnskabsprogram tænker du på, der  skulle være mere gennemskueligt end billysbilling, troede det var det nemmeste?

tak for alle svarene mvh Ask  =)

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arensbach.:
hvilke regnskabsprogram tænker du på, der  skulle være mere gennemskueligt end billysbilling, troede det var det nemmeste?

Det vil jeg ikke gøre reklame for her  (så er der sikkert nogen der får Julesylten i den gale hals ;-) ) , men nøjes med at påvise sammenhænge mellem følgende:  Nemme regnskabsprogrammer er nemme for dem der ikke har viden om hvordan regnskaber føres og fungerer.  Der anvendes automatik og efterfølgende er gennemskueligheden ikke stor - altså når der skal fejlsøges.  Flere af disse "næsten gratis programmer" har store mangler når det drejer sig om at afluse på posteringsniveau.  Desuden ender det ofte med, at det lille gratis program kommer til at koste penge og bliver for "lille" til det voksende firma.  Så hvorfor ikke lægge ud med et "rigtigt" system fra starten :-) 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)