Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge for link?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino tilhængere :)

Jeg sidder og har overvejet en god hjemmeside forretning. Nu vil jeg af diverse årsager ikke røbe min idé :-) men det handler om, at jeg gerne vil tjene nogle penge på, at linke til forskellige servicer og så få x-antal penge for det. Her har jeg læst lidt om et de såkaldte Affiliate programmer. Problemet heri er, at de virksomheder/servicer jeg vil linke til, ikke indgår under Affiliate programmer. Hvad er den letteste og den mest praktiske måde, at holde styr på hvor mange gange der er bliver trykket på et vis link, både fra min side og fra udbyderens side?

På forhånd tak!

Kevin

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke med linksene, men du bør kun have relevante affiliate annoncer på din side. Det sælger bedst.
Jeg har en oversigt over konkurrencer, det er affiliaten der står for at måle hvor mange leads der har været. Ved ikke om man kunne bruge google analytics til den slags.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

At lave et affiliate program til privat brug er ikke det man hører mest. 

Normalt benytter man sig af affiliate-programmer som Partner-ads, euro-ads, smartresponse younameit. Ellers er der nogle som går ind og har lavet deres eget (f.eks makemedroid), således at de holder styr på det.

En tredje mulighed er, at man aftaler at have et banner på et website i et specifikt stykke tid og så fjerner det igen.

Fjerde mulighed. Du gør ligesom amino og viser et banner et specifikt antal gange. Altså f.eks. 10000 visninger. Hvad software man bruger til den slags aner jeg ikke, men må eksistere og er 99% sikker på, at det ikke er så bøvlet igen.

Alt i alt er konklusionen (selvom jeg fumler lidt rundt i det - sry) nok herfra, at man bør holde sig til de eksisterende programmer, medmindre man er klar på, at det kommer til at kræve noget god kommunikation med dem du vil reklamere for ellers.

Fortsat god dag, håber det var brugbart på et eller andet plan, selvom det blev lidt af en tankestrøm ;)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)