Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af betaling til privat MobilePay

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har til en messe solgt nogle produkter, som kunderne har betalt for ved at sende pengene til min private MobilePay. Mit spørgsmål er derfor nu, hvordan jeg bogfører dette. Jeg har selv et bud, men jeg ved ikke om det overhovedet er nødvendigt at gøre det så detaljeret.

Først vil jeg oprette en ny beholdning kaldet MobilePay med kontonr. 55010, herefter vil jeg lave et finansbilag som viser betalingen af fakturaen. Når jeg så med jævne mellemrum overfører pengene fra min private konto til virksomhedskontoen, vil jeg lave endnu et finansbilag der indholder det samlede beløb fra konto 55010 til 55000. Er dette overhovedet en farbar vej, og/eller kan det gøres endnu smartere?

Med venlig hilsen

Jonathan Nilton

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først har registreret salget - som jo ikke er mobilepay men det eller andet du sælger - på en konto for varesalg eller ydelses salg og med eller uden moms, afhængigt af om du er momsregistreret.

Når betalingen går til dig selv privat, så skal du bogføre det med modkonto som en konto for mellemregning privat hævet i egenkapitalen da du jo selv ejer den mobilepay privat. Så vil det være klar

Når du så flytter fra din private mobilepay til din virksomhedskonto, så bogførere du kredit (minus) din konto i mellem regning, privat hævet - og debet virksomhedsbank hvor pengene går ind - og jeg går ud fra det er personlig virksomhed vi taler om, for i et selskab må du ikke lade penge gå ind på en privatejet konto - mobilepay eller andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar! Din hjælp og kommentarer her på forummet er yderst værdsat!

Mvh Jonathan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)