Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du Revisor, eller noget der ligner ...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så vidt jeg ved en undtagelsesregel for dette i det 1. regnskabsår. Derefter følges holdingselskabet og driftsselskabet og indgår i den nationale sambeskatning.

Jeg er dog heller ikke sikker.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en mail Thomas. Til jer andre - tak for svarene ... 

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Der er så vidt jeg ved en undtagelsesregel for dette i det 1. regnskabsår. Derefter følges holdingselskabet og driftsselskabet og indgår i den nationale sambeskatning.

Jeg er dog heller ikke sikker

Ved det heller ikke sikkert - se http://www.amino.dk/forums/t/202949.aspx som ikke taler om undtagelse og CEF plejer at være god :) Det ville være surt at lave et afslut som ikke duer

Jer fatter i øvrigt ikke så meget, for med afslut 30/6-2014 og indberetningspligt 30/11 14   så der det vel helt usædvanligt at ha fået krav om selvangivelse senest 31/12 og sidste år havde du jo også regnskab til generalforsamling langt ind i Januar - sent - men ikke voldsomt usædvanligt, så hvorfor det hårde krav er der nu har jeg lidt svært ved at forstå

Normalt - jeg ser da mange - som skulle indberette til styrelsen senest 31/5 ved typisk kalenderår, og der er da masser der først kommer ind med regnskab i slutningen af Juli

De har generelt ikke fået første rykker før længe efter de første 30 dage og her må den jo være kommet mindre end 20 dage efter sidste frist for regnskab til styrelsen og så skal den tilmed komme fra skat  - ret usædvanligt er det ikke?

Nå i alle fald - hvis der skal perioderegnskab til i datter - så må det jo laves, med skatteregulering osv

Jeg er ikke ude på at gøre det vanskeligt trådstarter, kun at du får det korrekt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tak john

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT åbner først for selvangivelsen for indkomståret 2014 engang i 2015, så det er er vel regnskab til E&S der påkræves.

Tror også han fik en rykker sidste år da regnskabet først er godkendt d. 14. januar 2014 for 30/6-2013 regnskabsafslutning - gad vide om det har noget med det at gøre at han allerede nu får rykker.. Alternativt er det vel tvansopløsning der bliver truet med?

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven gider du styrer dig - det er way off situationsfornemmelse det der. Jeg ved godt at du bare hiver offentlige tal ud, men du behøver egentlig ikke fortælle højlydt om min rykker fra sidste år. Det er netop den jeg gerne vil undgå i år. Derfor skal jeg indberette inden 29/12. Det er jo SKAT der har fortalt mig det. Og det kan jeg sagtens gøre nu via virk.dk 

Så bare parkér den her. Jeg har fået henvendelser fra folk der faktisk gerne vil hjælpe. 

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hyldgaard:
Revisoreleven gider du styrer dig - det er way off situationsfornemmelse det der. Jeg ved godt at du bare hiver offentlige tal ud, men du behøver egentlig ikke fortælle højlydt om min rykker fra sidste år. Det er netop den jeg gerne vil undgå i år. Derfor skal jeg indberette inden 29/12. Det er jo SKAT der har fortalt mig det. Og det kan jeg sagtens gøre nu via virk.dk 
Ja vist så kan du det-  men da det du forklarer - skat kræver 29/12 sidste dag - slet ikke kan passe - så beder du om den og jeg synes bare revisoreleven gør det helt rigtige ved  - faktisk som jeg - at be dig komme med korrekt forklaring

Til de som udfører det

Det er så til selskabsstyrelsen og ikke skat regnskabet skal ind i første omgang

Jeg TROR stadigt der kan være krav om perioderegnskab for drift hvis drift periodemæssigt går ind i holdingsregnskabsperiode (sambeskatningsregler) Uden det vil holdings regnskab være værdiløst - og HVIS jeg har ret, så vil det jo heller ikke være smart for Morten - så tag og check det -

Der er mange der får rykkere så det i sig selv er ikke lig forbryder - men dog bøde  - vist først 1000 kr så 2000 og siden max 3000 - og nye frister  men ja - se at få det i vejen men ingen grund til at være sur på nogen (andre end dig selv  om du nu gider det :)  - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg sidder i lige præcis samme situation som dig. Jeg har bare deadline på onsdag. 

Fandt du en løsning på, hvordan at den skal grejes? Og hvad måtte du betale for det?

Mvh. Thomas

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var nok svært at tyde udfra tråden om jeg fik hjælp. Men det gjorde jeg! http://tjregnskabsservice.dk Thomas her har været en kæmpe hjælp, og har klaret det hele på kort tid. Så tag fat i ham! Det er ikke fedt at få en bøde fra SKAT. 

Jeg undrer mig stadig over de svar jeg har fået på denne tråd hvor man nærmest forsøger at lave regnskabet/årsrapporten i en offentlig debat. Sikkert bare for at hjælpe - men jeg bad bare om en Revisor jeg kunne betale for at gøre det for mig :-) Det fik jeg i Thomas :-) 

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)