Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma vs. Aps??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer..

Hvis man skal starte et lille firma, der sælger børnetøj/børneinteriør, bør man så starte et Aps, eller ville det være fint nok at starte som enkeltmands, og så senere hen, hvis man får større kunder og ordre, så skifte til aps?

Umiddelbart tænker jeg, at man lige så godt kan starte et aps, når man alligevel skal ud at købe et varelager ind, og derfor har aktiver i firmaet.

Men har i nogle fordele og ulemper, så hører jeg meget gerne fra jer :)

På forhånd tak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Her lidt for og bagdele liste i DETTE LINK 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil jo tværtimod sige, at det er fint at starte som enkeltmandsfirma og så skifte til aps senere, hvis det bliver nødvendigt.

Der er meget større krav til årsopgørelse og regnskab i det hele taget i et aps. Hvorfor påtage sig det ekstra arbejde/udgifter, før man lige har prøvet ideen af?

Hvis det var en ydelse, hvor msn løb en stor risiko (byggebranchen el.l.) kunne man måske bruge det som argument, men det ser jeg da ikke lige i dit oplæg...?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og links :)

Ja, jeg tænker også umiddelbart, at man kan starte med enkeltmands, og så prøve det af... Det ville jo være rigtig rart at undgå alt besværet med de høje krav der stilles til både regnskab osv ved aps :)

Men bliver man taget mere seriøst af omverdenen hvis man har et aps? Tænker også i forhold til hvis man skal finde forhandlere?

- og hvad hvis man kun har et enkeltmands, og man i værste tilfælde får en erstatningssag på nakken? Nu er det selvfølgelig kun et børnetøj/børneinteriør firma jeg gerne vil starte, så kan næsten ikke se hvad man skulle kunne få af sager, men sæt nu der var ét eller andet... Eller skal man ikke tænke sådan??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)