Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Særeje, ved oprettelse af Holding selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har et spørgsmål.

Hvis man er gift og den ene part har gæld til SKAT og den anden part gerne vil oprette et Holding selskab, hvordan gør man så, uden at SKAT kan gøre udlæg i Holding selskabet ?

Skal man lave et særeje i ægteskabet ?

Eller kan SKAT ikke gøre noget ved holding selskabet, så længe parten med skatte gæld ikke står som ejer af Holding Selskabet ?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg googlede lige hurtigt "skat udlæg ægtefælle".
Det lader til at særeje ikke hjælper noget. Du hæfter også for gælden.
Prøv evt. selv at søge det frem.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes du skal ta en advokat ind over inden du går videre. Jeg MENER det er sådan, at selvom man jo ikke hæfter for sin ægtefælles gæld, så er det sådan at netop ved skat er reglen, at ægtefællen hæfter subsidiært = hvis skat har udtømt mulighed for inddrivelsen, så hæfter ægtefællen derefter. Jeg kan ta fejl, derfor hør advokat, men mener det hænger sammen med de gamle regler om sambeskatning hvor der jo også ligger en lang række fordele, og grundet dem, er den subsidiære hæftelse bevaret

Så er der vist nok noget om, at man kan komme ud af den ved en reel skilsmisse, som så bare har en række andre konsekvenser, skattemæssigt og sikringsmæssigt ved den enes død f.eks. så igen derfor, brug lidt penge på en konkret rådgivning hos en advokat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hæfter generelt ikke for din ægtefælles gæld.

Men der er - så vidt jeg lige kan huske - en undtagelse med den skattegæld, der stiftes under ægteskabet.

Generelt er en ægtepagt med særeje over dit holdingselskab en fornuftig konstruktion. Har din ægtefælle samlet gæld mens du er solvent vil du stå i en situation, hvor værdien af dit selskab medtages i en bodeling enten ved død eller skilsmisse. Derfor vil du i praksis komme til at betale mere og hvis dine aktiver i holdingselskabet er det langt mest værdifulde du har står du i en møgsituation.

Læs mere om ægtepagter her og at beskytte dit selskab med ægtepagt her.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)