Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk bindende dokument

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen som har en viden om hvordan man sikrer sig bedst muligt at et dokument / aftale er juridisk bindende eller underskrevet korrekt. 

Skal der vidner til?

skal man have en advokat ind over? 

Skal det formuleres på en bestemt måde?

hvor mange vidner skal man finde?

Findes der bestemte regler for en aftale imellem privat til privat, firma til firma, eller firma til kunde.

I mit tilfælde skal vi have en aftale fra privat kunde til mig selv privat.

Det kunne være rart med en smule expert hjælp.

Med venlig hilsen 

Ahmed

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg forstår dit spørgsmål, selvom du skriver "juridisk bindende".
En mundtlig aftale er nemlig lisså juridisk bindende som en tinglyst standardaftale, udfærdiget med vitterlighedsvidner af advokat med møderet for Højesteret, kundgjort i Statstidende. Den er bare lidt sværere at bevise og typisk ikke ligeså præcis.
Afhængig af alvoren, f.eks. et lån af en vis beløbsstørrelse, og kompleksitet, f.eks. renterne beregnes hver den sidste hverdag i kvartalet, mv. kan der aftales med flere grader af sikkerhed for, f.eks. at aftalen er forstået af begge parter, herunder konsekvenser af aftalebrud.
Du bør søge juridisk ekspertise i ikke-trivielle sager som f.eks. aftaler om husligt arbejde med ægtefællen :).
Sluttelig kan det bemærkes, at vi har en veludviklet forbrugerbeskyttelseslovgivning, med det var så ikke relevant i dit konkrete tilfælde.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)