Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Hvordan bogføres kreditnota ved salg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 22
Fra  nCASE Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtager via Gofolo.dk (et fotoadministrationsfirma der står for salg og fremkaldelse af mine billeder) kreditnotaer for deres salg af mine billeder. Men hvordan søren bogfører jeg disse indtægter i Dinero? Jeg skal vel ikke oprette en "fiktiv" faktura på beløbet jeg modtager fra Gofolo???

Jeg forstår jo ellers kreditnota, som noget andet, men gofolo bruger det her ved salg.

Alle bud modtages med kyshånd!

Tak og god jul

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med, at du modtager en kreditnota? Hvad skal krediteres? Du kan mig bekendt bogføre salg som salg, uanset om du har skrevet en faktura, en dagsdato kvittering eller andet, bare du kan dokumentere det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Golofo bruger kreditnota helt galt. Man må ikke bruge en kreditnota til bare at udbetale penge - det må de gøre via et udbetalingsbilag eller en kontrakt og du skal bare bogføre som en indtægt - Jeg ville bruge kassekladde og så en konto for indtægt (ved ikke om den "kreditnota" du modtager er med eller uden moms men se til at bruge en dinero konto som så er med eller uden på samme vis)

kreditnota må de slet ikke bruge på den måde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 22
Fra  nCASE Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Ja, den et helt gal. Glad for det ikke bare var mig der ikke forstod noget. Jeg kører den ind over kassekladden. Den er inkl moms.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)