Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af trailer, bogføring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre leje af trailer i mit regnskab!

Jeg har lejet en trailer til fragt af affald fra en opgave

Jeg har betalt leje af trailer + depositum med firma kort, skal dette bogføres på billeje kontoen?

en lille krølle er at jeg sendte en medarbejder ned for at aflevere traileren, og glemte at give ham firmakortet med, hvorfor han fik depositummet tilbage i kontanter.

Da jeg ikke har nogen kasse i min virksomhed tænker jeg at jeg vil lave et personligt udlæg i minus/kredit, derefter indbetale beløbet fra min privat konto og stikke kontanterne i lommen!

Håber i kan hjælpe mig!

P.S Jeg bogfører i det udemærkede program Dinero

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja billeje . forudsat momsen på den konto svarer til om der er moms på regningen for trailor 

NU har du en kasse jo - nemlig kontanterne, så du bogføre dem ind i kasse (og kan bruge samme konto du lagde udgiften på formentlig da moms vel er samme)

Så når du sætter dem i banken, fører du fra kasse til bank.

Du kan - hvis det er personlig virksomhed også bogføre kontanterne ind som privat hævning i status som modkonto til "indtægten" som du jo skal ha ind under drift - hvor pengene skal i status  - kassen eller privat hævning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

5 minutter.. det er ligesom Fakta

Det var en hurtig svartid! og mange tak John.

Det er et IvS jeg har, og grunden til at jeg helst ikke vil have en kasse er at kasseklade og afstemning overstiger min (begrænsede) formåen udi regnskab.

Er der nogen måde jeg kan udgå dette med min nuværende virksomhedsform?

Venlig hilsen

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh det synes jeg ikke   men KASSE har ikke i sig selv noget med kassekladde at gøre. Kasse er en konto i Dinero som standard til kontanter og ikke andet

Jeg tror bare ikke du kan føre ex depositum tilbage uden at skulle via kassekladde som du beskriver det, og jeg ville heller ikke drive IVS uden at ha rådighed over en der kunne - det bliver bare dyrere med fejl på sigt vil jeg desværre påstå

I IVS som du driver må du så SLET IKKE TAGE PENGE UD privat - hæve privat kontant som du jo gør når du modtager kontanter til selskabet og ikke fører dem ind i kasse.

Det er ulovligt aktionærlån med dyre konsekvenser, så du SKAL har penge ind tilbage via kasse . eller risikere   "kassen" Big Smile  Find en extern bogholder - er ikke ret dyrt du - sidder over nettet og kan se bilag i delt dropbox og logge ind som dig og hjælpe når det driller og kontrollere i øvrigt. Jeg er ret sikker på det vil tjene sig ind

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Jeg kan høre på dig at jeg skal have fat i min revisor hurtigst muligt, Jeg havde troet det var ligetil, men det kan jeg forstå det ikke er.

Jeg får hurtigst muligt styr på kassen, og håber ikke at blive udsat for CIA lignende metoder, skulle jeg ryge til torskegilde

Mange tak for hjælpen og de hurtige svar.

Venlig hilsen

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du er "home safe" bare du fører penge ind i kassen kontant - der er konto til KASSE i Dinero  og så kan du lægge dem i cigarkasse eller en Eva trio gryde eller andet passende sted - så er de ført tilbage til dit regnskab som du skal, og du bliver ikke udsat for tortur (med lidt held)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare gå ned i banken og sætte kontanterne ind på selskabets bankkonto. Sværere er det jo ikke Big Smile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at se dette 7 år gamle svar med en smiley på.... Her 7 år senere, var der nok kommet en kommentar retur om, at JO, det ER ret svært! :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)