Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavekort som betaling for hjælp? Kan man det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en nyopstartet I/S virksomhed.
I denne har vi i opstarten fået en del hjælp til transport, af en ven som har en bil.

Personen har ikke ønsket betaling for ydelsen, men vi vil nu gerne gengælde hjælpen.

Mit spørgsmål er derfor.
Kan vi igennem virksomheden købe et gavekort til personen som tak for ydelsen?

Jeg synes at have set at mange virksomheder fx betaler fokusgrupper med gavekort, og tænkte derfor at dette kunne være en mulighed.

Håber I kan hjælpe.

Venligst

Jeppe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan den godt - men der er ikke fradag for et gavekort i moms og kun kvart fradrag for omk. men - da det er betaling for ydelse er det ikke tilladt for så er det skjult løn. Der er nok ingen hos skat der laver ballade hvis du giver et kort på et par hundrede kroner til ham som forretningsforbindelse - bare du ikke trækker moms og kun kvart fradrag for omkostningen.

Det er reglen for alle gaver (gavekort) til forretningsforbindelser og sikkert samme fokusgrupper benytter vil jeg gætte på og det er kun små beløb.

Personlig ville jeg ikke tage det ind i regnskabet med kun kvart fradrag og dermed krævet skatteregulering ved årsafslut og 0 momsfradrag  - Hvis det var sådan et par hundrede kroner - så blev det af egen lomme, og er det større beløb, så skal det opgives til skat helt enkelt hvis det erstatter løn

Indberretter du det til skat som bidragspligtig b indkomst for modtageren, så må du give alt det du vil og trække det fra, det er så bare gavekort i stedet for pengeløn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt må du ikke give ham noget som gave. Det vil blive betragtet som naturalieaflønning og det er skattepligtige ligesom anden løn. MÅSKE kan du give ham en gave her til jul eller til en anden særlig anledning, men du kan kun få fradrag for en fjerdedel.

Men Et gavekort skal beskattes. Dvs. at modtageren skal betale skat af beløbet. 

Så det vil nok være bedre at købe en konkret gave i en forretning og sørge for, at der er byttemærke på.

Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Det lyder som om, at det hurtigt kan blive en omstændig affære. Det kan være vi bare nøjes med at give en lille julegave som venner nu gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

og ide - og så enten privat eller med den komplicerede skatteregulering hvis det er via firmaet Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)