Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge til momsregistreret virksomhed fra en IKKE momsregistreret virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 15
Fra  MP MixSale Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer en PMV personligejet mindre virksomhed hvor jeg ikke er moms registreret. Hvordan er reglerne hvis jeg vil sælge en varer til en virksomhed som er momsregistreret. de må vel ikke tage moms når de så sælger den eller hvordan fungere det ? :-)

Mvh.

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

koncentrer dig på din egen virksomhed  - jeg kan af mange spørgsmål fra dig spore en masse usikkerhed, men glem dog alt om hvad andre gør og fokuser på hvad DU skal, og som jeg tror du er med på fra de andre tråde - så du kan fokusere på business og ikke moms som slet ikke vedrører dig som PMV

Du fakturerer uden moms og dermed er der naturligvis ikke nogen moms for nogen som helst at betale til dig. Hvis de er momsregistrerede der køber og sælger videre så skal de lige så selvfølgeligt lægge moms på al deres salg.  (og jeg springer elegant over brugtmoms som jeg ikke tror er relevant ud fra tidl tråde)

prøv lidt helt basalt skat og moms her - men nøjes med at forstå din egen PMV uden moms som du fra tid ved - ikke nogen sinde trækker moms fra noget og aldrig lægger moms på noget salg (forklaret dybere i et par tidl tråde) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 15
Fra  MP MixSale Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Takker, ville bare sikre mig jeg kunne være ligeglad og det kan jeg forstå jeg kan :-D
Tak endnu en gang ! :-) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)