Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af pizzaudstyr - kom med dit input!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg skriver dette indlæg fordi, at jeg godt kan bruge lidt sparring og hjælp til min webshop. Du har sikkert en masse gode input, som kan få mig videre. Hvis du ikke selv har det, kan det være du kender en, som du tror kan hjælpe mig! 

Kort om min webshop: Pizza-gear.dk sælger pizzaudstyr til private forbrugere(B2C), men skal til, i samarbejde med partner, at sælge til virksomheder(B2B).

Sortimentet til forbrugerne skal og består af produkter der gør pizzabagning derhjemme fuldendt. Her er produkter som bagesten, kogebøger, pizzaspader og pizzahjul ideelle. Hvorimod sortimentet til erhverv, skal indeholde alt slags isenkram der hører til i fx. et pizzaria. Pizzaspader, krydderier, mel, duge, borde, stole – alt hvad et pizzaria behøver.

Den helt store udfordring består i, at finde den/de rigtige leverandør(e). For at få en ordentligt indkøbspris, som jeg kan lave en ordentlig forretning ud af, vil jeg gerne undgå så mange led, som overhovedet muligt. Egentlig helst direkte fra fabrikken.

Men så er spørgsmålet jo bare lige hvordan, at det skal gribes an.

Der er penge til, at købe stort ind. Men hvis jeg fx. vil fylde en container fra Kina, vil jeg gerne selv besøge leverandøren eller i sidste fald få en agent til det. Jeg har tænkt lidt på, om Tyskland eller Polen måske kan være et bud. Det vil også være mere håndgribeligt, at tage forbi og besøge leverandøren. Det kan også være, at jeg skal rundt på en masse messer og skabe kontakter den vej.

Men uanset hvad, har jeg altså svært ved overhovedet, at finde leverandørerne. Google, Alibaba osv. har jeg været forbi, men jeg har altså ikke selv været i stand til, at finde noget ordentligt at gå videre med. Så har du forstand på import og den slags, eller kender en der har, hører jeg meget gerne fra jer!

De bedste hilsner

Magnus Søby, Pizza-gear.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige igen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver nok svært at finde. Det er dog nok muligt.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar! Mine indstillinger er sat til, at alle kan sende mig en privat besked.. så jeg ved ikke lige hvad der er sket!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
kontakte mig, hvis du har brug for mere hjælp

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er ikke nødvendigvis en fordel at købe ind direkte fra producenten, da man som oftest skal aftage meget store mængder af samme produkt.  Køb uden for EU er en udfordring da mange produkter ikke lever op til EUs fødevaremyndighedernes krav, det er dig som importør der har ansvaret for produktet er sundt at bruge.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, at der ligger en stor udfordring i at mange produkter ikke lever op til alle krav. Men for at få den gode stk. pris, er store indkøb vel en nødvendighed - og vi har pengene og intentionen om, at købe stort ind. Sidste jeg handlene ind til webshoppen, måtte jeg sande, at det er svært at lave en god forretning ud af små partier - fordi stk. prisen ikke er særlig god!    

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus Søby:
Men for at få den gode stk. pris, er store indkøb vel en nødvendighed

 

Du glemmer at det ikke kun handler om at få en god indkøbspris. Hvad hjælper en god indkøbt pris hvis du får købt for mange enheder hjem som du så i sidste ende ikke kan sælge? I øvrigt binder du meget kapital som måske kunne have været brugt langt mere fornuftigt.

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er dumt at ligge for mange penge i et varelager - men vi køber ikke ind med bind for øjenene. De produkter vi har valgt og vælger, ved vi kan sælges.. så er det bare et spørgsmål om, hvor lang tid det vil tage. Det er selvfølgelig vigtigt, at finde en god balance, men jeg vægter produktets potentiale og den gode forretning højt.     

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)