Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nicheblog - hvordan får jeg de rette partnere?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en nicheblog, som jeg har seriøse planer med. Lige nu er jeg i fasen med opbygning af trafik, og det går ganske fornuftigt. Planen var også at tjene lidt penge, men jeg ønsker ikke at have siden plastret til med bannere osv (hvem ser nogensinde på dem??? Ikke mig i hvert fald). Tanken var i stedet at linke til relevante produkter i blogindlæggene, så det ikke bare fungerer som aggressiv reklame, men som en shoppingguide.

Det er vigtigt for mig og for mine læsere naturligvis, at links/reklamer er relevante for læseren, samtidig vil jeg jo helst linke til de webshops osv. som jeg selv bruger. Problemet er, at jeg ikke kan finde relevante programmer i de affiliate-netværk, jeg er blevet oprettet i.

Det kunne jo også være rart at slippe for mellemleddet (affiliate-netværket) til gavn for både mig og kunden. Men hvordan griber man det an? Sidder der nogen med erfaringer? Ringer man bare op og siger "hey I har et fantastisk produkt, kunne I ikke tænke jer at betale mig for at fortælle om det?" Hvordan dokumenter man trafik og salg fra bloggen til webshops? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes flere måder at gøre det på. Jeg har selv en niche side, hvor jeg lige nu har nogle få partner.

Jeg arbejder på, at få samlet noget data omkring besøgende, salg osv., som jeg kan bruge til at få flere partner. Jeg vil dokumentere min trafik ved hjælp af Google Analytics og salg ved hjælp af mine partner programmer.

En anden måde, hvor på du kan skabe interesse fra partnere, er ved at skabe noget trafik og salg til shoppen (uden betaling), og lige pludselig kan du vælge at stoppe det. Normalt har webshop styr på, hvor de konventer fra, og så har de set, hvor meget du kan skabe til dem. Det vil ihvertfald styrke dine muligheder, vil jeg mene. 

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Claus skriver kan de fleste webshops henføre hvert enkelt salg til kilden og på den måde se hvor stor omsætning henvisninger fra din blog genererer. Jeg synes det er en god ide simpelthen at henvende dig personligt til de virksomheder du godt kunne tænke dig at reklamere for og fortælle dem hvor glad du er for deres produkter og at du er sikker på at mange af dine læsere også vil være det.

Du skal generere en ret stor omsætning for butikken før de gider bøvle med den månedlige rapportering og udbetaling, og det er netop grunden til at benytte et mellemled der tager sig af alt det praktiske.

Hvis du ikke kender bloggersdelight synes jeg du skulle tage en snak med med nogle af de bloggers på netværket der opererer i samme kategori som dig for at finde ud af om det kunne passe med din vision.

Sammen med en kammerat er jeg ved at lave en startup der prøver at hjælpe bloggere som dig med at finde fede produkter og skabe kontakt til webshops der sælger dem. Vi er ikke helt klar til at lancere endnu, men det kunne være super fedt at have dig med som betatester, eller evt. mødes til en snak om hvilke udfordringer du har og hvordan vi ser det her marked udvikle sig de næste par år.

Du er velkommen til at skrive til mig på sb@sellsume.com

Hilsen Søren

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Bramer (sellsume.dk):
Sammen med en kammerat er jeg ved at lave en startup der prøver at hjælpe bloggere som dig med at finde fede produkter og skabe kontakt til webshops der sælger dem.

Lurede lidt på jeres hjemmeside, interessant koncept :-) Men man vil stadig være afhængig af hvilke webshops, der er oprettet.

Hvordan helt konkret henfører man et salg til kilden?

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:
Planen var også at tjene lidt penge, men jeg ønsker ikke at have siden plastret til med bannere osv (hvem ser nogensinde på dem??? Ikke mig i hvert fald).

Jeg synes det virker mærkeligt, at du direkte afviser banner markedsføring, hvoraf du sikkert sætter tekst annoncering i samme bås. 

Jeg mener google markedsføring(Google Adwords), er et relevant emne til din niche blog, da google markedsføring, bliver henvendt via en meget grundig segmentering, så bannerne bliver målrettet til hver enkelte besøgende.

Du behøver jo ikke have din side "plastret" til med banner, man kan sagtens gøre det på en elegant og effektiv måde.

Det gør dig selvfølgelig ikke millionær, men det lyder heller ikke som om det er ønsket. 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

Det er helt rigtigt at vi er en to-sidet platform, hvor det for hver side bliver mere interessant jo mere volumen der er på den anden

Helt konkret bygger vi en række plugins til webshop systemer som shopify, magento etc. der tracker henvisninger fra bloggere og andre brugere af sellsume og sørger for all køb der sker på baggrund af en henvisning bliver henført korrekt. Vi har en portal i stil med pinterest hvor man kan browse rundt og finde produkter der passer til sine historier, og så kopierer man bare et link der indeholder en personlig tracking kode som webshop pluginet kan forstå.

Hvilke emner omhandler din blog?

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Nielsen:
Det gør dig selvfølgelig ikke millionær, men det lyder heller ikke som om det er ønsket. 

Jeg vil da vildt gerne blive millionær!!!

Jeg har overvejet Google Adsense på siden, men har droppet det, da jeg vil gerne have kontrol over brugeroplevelsen. Jeg hader selv sider, hvor man nærmest bliver hijacked af en eller anden aggressiv reklame. Jeg vil gerne lave noget, der er virkelig godt for mine læserne og det er første prioritet så derfor ingen bannere, popups osv. Jeg er godt klar over at Adsense virker ret godt, og det er faktisk en af de type annoncer, jeg selv klikker på, når jeg surfer rundt på nettet. Men de er også ret distraherende. Min blog handler først og fremmest om det, jeg har på hjertet og gerne vil dele med min målgruppe. Hvis jeg skal tjene penge på den blog, skal det skrues sammen så både læserne, mine business-partnere og jeg er glade. Jeg synes desværre jeg ser mange dårlige affiliatesites, hvor indholdet er fuldstændig udhulet, fordi sidens ejer og dennes partnere skal tjene penge på links og annoncer.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Bramer (sellsume.dk):
Hvilke emner omhandler din blog?

Det er en blog om heste og ridning hobbyheste.dk. Den henvender sig fortrinsvis til folk, der har heste på hyggeplan. Jeg lægger vægt på at bloggen er personlig og autentisk, så læseren for en fornemmelser for hvem jeg er IRL. 

Målgruppen har en fornuftig købekraft. Heste er jo ret dyre i "drift" og har man hest, bruger man tit en betydelig del af sin indkomst på udstyr til sig selv og hesten. En stor del af denne handel foregår på nettet, da de fysiske butikker har svært ved at tilbyde det samme udvalg som webshops, ligesom mange af hestefolkene også holder til "langt ude på landet", hvor det ikke er muligt at drive fysiske udstyrsbutikker med stort udvalg og konkurrencedygtige priser.

Der hvor jeg ser en mulighed for, at jeg kunne tjene nogle penge, er hvis jeg kan guide mine læsere i forhold til de produkter, der findes på markedet. De kan være i indlæg der handler om bestemte produkter, men endnu bedre i indlæg, der handler om bestemte problemstillinger, hvor nogle produkter er en del af løsningen. Hvis jeg kan formå at guide mine læsere til at købe nogle produkter, der hjælper dem og giver dem værdi, så ser jeg det som en win-win-win for både læseren, jeg og mine business-partnere. 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)