Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtaste egenkapital for primo 2014 i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 22
Fra  nCASE Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i sommers startet på Dinere, og har overført alle køb og salg for året 2014. Mit regnskab passer dog ikke, da mine posteringer fra tidligere år jo ikke er indtastet. Min bankkonto har derfor flere penge stående end hvad Dinero tror. 

Jeg har syslet lidt med at oprette et regnskabsår for 2013, men jeg kan ikke få det afstemt så det går i 0, og derfor kan jeg ikke oprette dette.

Min revisor, som ikke er på Dinero, foreslår at jeg gør følgende: 

Du burde kunne lave en postering primo .. primo eller pr. 1/1 2014 som nr. 0 eller 1

Sætte din saldo som den var i banken og modkonto din egenkapital primo

Men hvordan griber jeg det an?

På forhånd tak!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville starte forfra. Tag din ultimo balance fra dit forrige regnskab 2013 og overfør så ALLE tal fra den balance til PRIMObalance i dinero 1/1-2014

Der er meget andet end bank der ikke stemme i status formentlig så forfra med en frisk primo balance - eller skift 1/1-2015 nu du er så tæt på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Sikke noget. Jeg er for så vidt 2014 enig med John i, at du bør indsætte udgående balance, 2013, som indgående balance i 2014. Hvis du kun har egenkapital og bank fra 2013 er begge forsag jo det samme, ellers synes jeg - uden at sætte mig op imod din revisor - at det lyder utroligt, hvis du kan få det til at stemme, blot ved det. Jeg synes, det er lidt meget at skulle begynde "forfra" med indtastning, hvis du har mange posteringer i 2014. Du har vel andet end køb og salg?

Jeg kan evt. hjælpe dig, hvis du ønsker at flytte dine data til et helt nyt regnskab i Dinero, og dermed hjælpe dig til at få det hele til at stemme for 2014. Noget SKAL jo stemme på et tidspunkt, så du kan få lavet dig et årsregnskab. Giv mig evt. en besked eller mail, selvom dette også er en slags "forfra".

Hvis du med dine nuværende data og ajourholdt pr. 31/12 kan lave et regnskab for 2014 vil jeg give John ret i, at du så nok bør starte forfra med at indtaste årets balancer i 2015.

Held og lykke med det.

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 22
Fra  nCASE Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fyldigt svar og ikke mindst tilbud om hjælp! 

Jeg har en årsrapport fra 2013 udfærdiget af min revisor med alle tallene - jeg kan bare ikke finde ud af at ajourføre 2013-regnskabet med de tal, da der er flere, som jeg simpelthen ikke kan gennemskue hvor skal sættes ind, da tingene hedder lidt noget forskelligt.

Hvad ville du tage for at hjælpe med indtastningen? Jeg kan evt. tilsende dig min årsrapport, så du kan vurdere opgavens omfang?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper. Tak for det. Send du blot i mail, hvad du har, så ser jeg på det. Det er en god idé. Så mailer jeg tilbage, formentlig allerede i aften: joergen.kirkegaard@datakons.dk.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)