Samme kunne du gøre med få kroner for meget ind - hvis du ikke vil returnere - men med 31 eller 22 kr - som kunden ikke har skrevet er drikkepenge ville jeg returnere.
Jamen, hvis det er en merbetaling, der ikke er med vilje, er vi langt over bagatelgrænsen her. Helt ned til få kroner (1-2 kr. vil jeg måske sige) skal reguleres med kunden, hvis vi taler om fejl. Har personligt kørt ud til kunder for at regulere mindre summer (og bogført ud af kontantkassen).
Ja, og med for lidt betaling vil min grænse nok ligge på omkring 20 kr. Så ja, bagateller. Og heldigvis så få, at det ikke er et problem overhovedet.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ked af lige at tage denne op igen. Jeg har en del norske og tyske kunder. Specielt sidstnævnte har for nogle få kunders vedkommende den vane at runde beløb op, fx fra €54 til €60.
Og de ønsker ikke pengene retur når man spørger.
Hvad skal jeg gøre med det. Kan Dinero overhovedet håndtere overbetalinger.
Tænker om jeg skulle lave en specifik konto, hvor overbetalinger konteres separat.
Ved ikke om det er god regnskabspraksisk (spørg en revisor om det),
men du kan jo kreditere det fulde beløb og skrive fakturen på ny - og også tilsende kunden den nye faktura der matcher deres indbetaling - så det passer i deres regnskab.
Det er kun sket en gang for mig, hvor kunden (internationalt), ikke ville give mig deres konto nr.
Og der sagde jeg så bare tak for at de ville betale mig de omkring £20 ekstra - og så sendte dem en kreditnota på ydelsen og lavede en ny faktura på det nye beløb.
Dog tvivler jeg på at det er den 100% rigtige måde at håndtere det på.