Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Russer attack i Analytics

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre en russer på spil som er mega irriterende for mine Analytics resultater.

Siden i går morges har der én gang i timen været besøg fra: 


cjsc er-telecom holding samara branch

cjsc er-telecom company samara

Indtil videre 27 gange . 1 page view hver gang.

Kikker man på henvisningstrafik i Analytics så siger den at det er fra  econom.co

Fandt det her link http://www.sudorank.com/guide-how-to-block-econom-co-referral-spam/ som beskriver præcist mine problemer som jeg også tidligere har haft med semalt og nu  econom.co


Jeg har ingen kvalifikationer til at vurdere om ovenstående link er en løsning?

Håber nogle kan komme med kvalificeret input på løsning eller kommentar til ovenstående link, tak.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er også stødt ind i samme problem, dog med forskellige referrals.

Har Googlet en masse på det. Indtil videre ser det ud til, at de her bots "låner" vores tracking id. Og så kalder det ofte.

Når vi tjekker server logs, kommer de ihvertfald ikke ind på vores side.

Det gør det jo lidt sværere, for ellers kunne vi sagtens lave noget automatiseret blokering på server niveau.
Andre løsninger jeg læser, er noget med at blokere hvert enkelt site manuelt, men hvem har tid til det?

Har ikke fundet en endelig løsning. Men det hjalp dog på langt de fleste "besøg" at blokere Kina fra Analytics.
Da Sogou (Kinesisk pendang til Google") indexerede vores site, steg de "referrer spam" med mange tusinde om dagen.

Løsninger/erfaringer modtage med kyshånd.. Elller god karma :) 

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg fandt frem til den gang jeg stod for skud er en af løsningerne af lave et filter i analytics så man kun ser resultater som er direkte fra siden.

Administrator > Alle filtre

Filter type: Tilpasset

Inkluder

Filterfelt: Hostname

indtast www.hjemmeside.dk|googleusercontent 

Så tilføjer i det på jeres visninger i bunden.

Det gjorde en hel del for mig, men så vidt jeg ved arbejder google på en løsning, men det går langsomt.

Går man samtidig ind under "Indstillinger for visning" under "Visning" kan man markere "Ekskluder alle hits fra kendte bots og spiders"

Mvh. Dennis

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu haft Rusland blokeret de seneste måneder og er efterhånden oppe på over 50 filtre hvilket har virket rigtig fint indtil nu og givet en brugbar oversigt i Analytics.

På det seneste er der nu gegyndt ca. hver anden dag at være ca. 30-40 sessioner med 1 enkeltside visning fra google inc. ?

Nogen som har idet om at det virkelig er google og hvorfor så tit ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)