Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har registreret min virksomhed, har købt nogle prøvevarer- hvad og hvonår indberetter jeg mig

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jacob:
Du betaler ikke moms af varer købt udenfor EU, men de skal indgå i dit momsregnskab og modregnes din salgsmoms.

 

Sikke da noget vrøvl du skriver - Vedkommende er ikke moms registreret, så naturligvis skal der betales moms . 

Den er overset, beklager - det virker ulogisk, at importere uden at være momsregistreret.

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg kan godt forstår hvorfor du tænker sådan, jeg selv troede at der er kun fordele i momsregrestrering indtil jeg læste om det i amino. Det er nemme at være  misled når vi læser om hvordan vi får alle moms tilbage ved momsregestrering. Men hvad vi glemmer er at kunder vil ikke betale mere bare fordi vi skal få vores moms tilbage, vores moms tages ud fra vores egene overskud. Og det er sej at dansk skat forstår at det bliver hjælpsom til små virksomheder hvis de har mulighed at undgår momsregrestrering og beder og kan have en godt konkurrence med de større virksomheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt at momsen jo gør os dyrere i forhold til private kunder men jo ikke i forhold til firmaer der selv er momsregistrerede og husk nu i alle fald, at blive registreret for moms når du rammer ca 3.600 kr om måneden og ser omsætningen stige lidt, så du ikke pludseligt risikerer at krydse de 50.000 kr der er kravet til momsregistrering - på forventning. Når du f.eks. 48.000 kr i omsætning på 8 mdr - så må du ikke sælge for mere end 1999 de næste 4 mdr - og det er jo ikke så sjovt, så registrer så snart du kan forvente at nå 50.000 kr

Husk også, at når du så når det punkt, så bliver du jo pludseligt dyrere for din alm slutkunder - og det er ikke sikkert det er helt nemt heller  Her om MOMSPLIGT TIL REGISTRERING

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for din svar. Ja det giver mening, men jeg tænkt at når jeg bliver tæt på 50,000 kr oversættelse, er jeg i en bedre tilstand for at køb med en bedre handle (fordi nu kan jeg køb en større mængde til bedre pris). Hvad er grund til 3,500 kr per måneden som en anbefalet tommelfingerrege

Edit: Jeg kunne ikke forstår hvorfor man skal begrænse sin oversættelse i næste 4 måneder hvis han momsregestredr sig på 8. måneden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs det link jeg gav. De 50.000 kr er IKKE noget man må omsætte først og så bare registrere og forsætte. Man skal registrere sig når man forventer at kunne ramme 50.000 kr = længe inden - så snart man kan forvente det - f.eks. ved 3.600 kr per måned i oms som stiger lidt (giver jo 43.200 kr hvis man regner frem 12 mdr og der kan man så - med en stigende omsætning - forvente at ramme 50.000 kr på 12 mdr)

Overstiger man 50.000 kr klart på 12 mdr  f-eks. med 48.000 kr på 8 mdr og så momsregistrering - og forsætter og ramme måske 75.000 på 12 mdr - så kan det ses som grov uagtsomhed at man ventede, og så kan de kræve moms + bod også af de første 50.000  - Det er meget klart forklaret i linket du fik før og får igen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak john, den link er rigtige godt, men min manglende forståelse af dansk gjorde mig forvirret....jeg beklager...men nu er det fuldstændige klart for mig :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)