Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino iværksættere bliver ramt af EU Bøf: Kaos på Moms for salg af Digitale Ydelser til udlandet fra 2015

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

plade:

Så kommer man i konflikt med EU's anti-diskriminations-bestemmelser, som der blev linket til i en tidligere post:

http://www.forbrugereuropa.dk/Koeb-og-rettigheder/Rettigheder/Diskrimination

tror jeg ikke - hvis man vælger ikke at ville sælge til udlandet ud fra at man ikke mener man kan kontrollere købers land tilfredstillende og ikke vil tilmeldes onestop moms får man ikke bøvl med kun at sælge ydelser i eget land - hvis man dog kontrollere købers indentifikation i Danmark ( jo noget lettere end at skulle kontrollere alle privat personer i EU)

Jeg tror der er nogen der leder efter vanskelighederne - vi taler små ydelsessælgere som de slet ikke har kræfter til at forfølge og systemet får nok også lang snor i indkøringsperiode. Så ved vi mere om et år eller to

De der kun ser vanskelighederne og ikke bare gør - som bedst de kan - kan jo hoppe af markedet og overlade det til de som vover

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:

Da jeg kun har priomært danske kunder, har jeg tænkt mig at gøre opmærksom på at kun danske kunder kan købe.

Evt skal folk sætte et flueben for at bekræfte at de er en dansk kunde. Det kan selvfølgelig godt være at en kunde fra f.eks sverige så angiver han er fra danmark, for at gennemføre købet, men det kan jeg jo ikke forhindre. Det er alligevel kun få udenlandske kunder jeg har, så kommer ikke til at miste specielt meget omsætning pga det.

På den måde håber jeg for at slippe for at skulle bruge onestop ordningen og skal kun være momsregistreret i dk.

Jeg kunne sikkert tjene en smule ved at sætte samme pris men betale mindre moms ved at det er en udenlansk kunde, men den administrative byrde er bare ikke rigtig det værd.

Problemet er jo så at du skal føre en audit log for at de informationer de har oplyst er korrekt, så det er lige præcis dit problem hvis en svensk kunde påstår han er dansk. Du skal kunne bevise hvor han er fra (ud fra 2 non-conflicting beviser), billing address samt en checkbox vil tælle som én, så kan du alternativt bruge IP adresse, eller mobil/fastnet nummer, for at validere disse.

----

Det er faktisk også lige blevet meldt ud for nogle dage siden, at USA har underskrevet en kontrakt, der giver EU muligheden for at retsforfølge enhver US virksomhed der ikke følger loven, det sjove er jo at man ikke har en MOSS i US, hvilket betyder alle amerikanske virksomheder der sælger e-services skal registreres i de EU lande de har kunder i, inden den første januar, hvilket ikke kommer til at ske, så det her bliver dyrt for US virksomheder..

-

Udover det f.eks, Amazon har fulgt loven i mange år, da deres omsætning er så stor, at de alligevel har skulle opkræve moms i de forskellige EU lande, jeg bliver f.eks, opkrævet 21% moms fra amazon AWS på min firma konto, og 25% på min danske AWS konto, og har haft det i flere år Smile.

Mit spørgsmål er jo så, da vi skal opkræve i landets moms, enten skal vi lave noget geoip lookup når folk tilgår siderne, og vise priser inkl moms i deres land, ellers skal de vises eksl. moms, og så inkl. momsen under checkout, hvad gør andre iværksættere?

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver tidligere må man formode, at vi taler om relativt små webshopd. Jeg ville stole på købers angivelse af, hvilket land, han/hun kommer fra. Især, hvis varen skal fragtes til ham/hende. Denne praksis ville jeg anvende, indtil en autoritet pålagde mig noget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Især, hvis varen skal fragtes til ham/hende
dette er jo netop ydelser og ikke varer - men der kommer faste regler - som næppe omfatter IP kontrol - så indtil da ville jeg også godkende ud fra navn / adresse og købers angivelse af landet. Jeg tror de klare regler er lige på trapperne

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke varer
ups..

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Især, hvis varen skal fragtes til ham/hende
dette er jo netop ydelser og ikke varer - men der kommer faste regler - som næppe omfatter IP kontrol - så indtil da ville jeg også godkende ud fra navn / adresse og købers angivelse af landet. Jeg tror de klare regler er lige på trapperne

IP er i det mindste en gyldig parameter ifølge loven i EU.

Jeg endte op med at implementere MaxMind fraud detection, den basere en hel del på IP, samtidig med den måler afstand til den angivet adresse, den understøtter BIC information fra banker, så du kan fylde det i dine API kald, det er en betalt service til 0.005 USD per opslag, og virker ufattelig godt, samtidig med dette er alle ordre første gang lavet manuelt, samt vi laver HLR opslag på mobil numre, hvilket gør vi kan se om telefonen laver roaming i et andet land f.eks.

Så ud fra de info vi henter, så får vi en del værdier som kan bruges til validering. Og blev godkendt af den hollandske stat ihvertfald (Hvor vi driver virksomhed fra), og det tog vel små 10-12 timer, inkl pris ændringer osv.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder super Lucas - Og det kan jo også være det kommer som krav med IP - og så er du jo givet godt med - Jeg synes ikke at ha set det helt klare regler ligge der endnu - men lyder jo smart på mange områder som du beskriver det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)