Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino iværksættere bliver ramt af EU Bøf: Kaos på Moms for salg af Digitale Ydelser til udlandet fra 2015

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Det ville virkelig være fedt at have en one-stop shop for moms for fjernsalg med fysiske varer.

De må være ganske få danske webshops der har behov for at betale moms ved fjernsalg til andre EU lande.  Man skal jo immervæk årligt sælge for ca. 100.000 Euro til det pågældende EU land, før en moms reg. kommer på tale.  (vi taler kun (B2C)

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Summa summarum: Hvis du sælger en eller anden elektronisk ydelse til en svensker for en flad 20'er, skal du momsregistreres i Sverige og betale moms af beløbet i Sverige!

Dér røg den 50.000 kr. grænse ...!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
plade:

Summa summarum: Hvis du sælger en eller anden elektronisk ydelse til en svensker for en flad 20'er, skal du momsregistreres i Sverige og betale moms af beløbet i Sverige!



Dér røg den 50.000 kr. grænse ...!



Det er jo ikke korrekt? Anvender du one-stop-moms, skal du jo ikke netop ikke?
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
plade:

Summa summarum: Hvis du sælger en eller anden elektronisk ydelse til en svensker for en flad 20'er, skal du momsregistreres i Sverige og betale moms af beløbet i Sverige!

Dér røg den 50.000 kr. grænse ...!



Det er jo ikke korrekt? Anvender du one-stop-moms, skal du jo ikke netop ikke?

Man kan ikke anvende One Stop Moms uden af være momsregistreret.

Edit. Så enten skal man altså momsregistreres i Danmark så man kan benytte One Stop Moms eller også skal man momsregistreres i køberens hjemland og selv betale moms dér. Uanset hvad: man skal momsregistreres det ene eller det andet sted, selv om man kun sælger for beskedent beløb! Dermed er 50.000 kr. grænsen jo reelt ophævet fra 1. januar, hvis du vil sælge en elektronisk ydelse i udlandet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Lykkes det ikke kan jeg blive nødt til at stoppe projektet.

Hvorfor ikke bare sælge de digitale produkter fra et land udenfor EU? altså registrere en virksomhed et sted hvor du undgår disse regler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sige det er en ren EU regel, og hvis ikke de ved det hos skat er det jo ikke så godt

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/traders/e-commerce/index_en.htm men ring til dem igen - det er en ren EU regel for at forhindre at den type services alle flytter til Luxemborg

også her https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Tax/dttl-tax-indirect-tax-eu-2015-place-of-supply-changes.pdf 

og udklip derfra 

Customers
The changes apply to the supply of telecommunications, broadcasting or electronic services to a non-taxable customer (‘B2C’)
who is established or resident within the EU

bemærk - within the EU Uden for EU - gamle regler, inden for- registrering via one-stop shop Det nytter ikke at græde over spildt mælk - beslutningen ændres ikke og var mig bekendt enstemmig som følge at at alt for mange lagde den type i Luxemborg for at holde momsen langt nede -  drop den type handel eller lev med de regler er de to muligheder der findes hvor hårdt det end lyder - Det ændres med 100% garanti ikke foreløbigt og ja det er givet mere besværligt for små handlende med små systemer end for store

Mig bekendt er reglen jo så også gældende for ALLE der leverer den type ydelser til private i EU, så en USA eller Kina baseret skal registreres i EU moms også - men den gælder derimod ikke for salg ud af EU  findes ca halvt nede her under de nye regler http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/telecom/index_en.htm   En vis beskyttelse af at ingen får en fordel ved at kunne levere services uden eller med lavere moms end andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

plade:

Arne Graversen:
plade:

Summa summarum: Hvis du sælger en eller anden elektronisk ydelse til en svensker for en flad 20'er, skal du momsregistreres i Sverige og betale moms af beløbet i Sverige!

Dér røg den 50.000 kr. grænse ...!



Det er jo ikke korrekt? Anvender du one-stop-moms, skal du jo ikke netop ikke?

Man kan ikke anvende One Stop Moms uden af være momsregistreret.

Edit. Så enten skal man altså momsregistreres i Danmark så man kan benytte One Stop Moms eller også skal man momsregistreres i køberens hjemland og selv betale moms dér. Uanset hvad: man skal momsregistreres det ene eller det andet sted, selv om man kun sælger for beskedent beløb! Dermed er 50.000 kr. grænsen jo reelt ophævet fra 1. januar, hvis du vil sælge en elektronisk ydelse i udlandet.

Det aspekt tog jeg, som du kan læse, for så vidt ikke stilling til. Jeg kan sagtens forstå dit udgangspunkt, men måske kan du hjælpe med at lade mig forstå, hvorfor det reelt er et problem. En momsregistrering er ingen stor sag og et hvert regnskabsprogram kan håndtere det? :)

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:

plade:

Arne Graversen:
plade:

Summa summarum: Hvis du sælger en eller anden elektronisk ydelse til en svensker for en flad 20'er, skal du momsregistreres i Sverige og betale moms af beløbet i Sverige!

Dér røg den 50.000 kr. grænse ...!



Det er jo ikke korrekt? Anvender du one-stop-moms, skal du jo ikke netop ikke?

Man kan ikke anvende One Stop Moms uden af være momsregistreret.

Edit. Så enten skal man altså momsregistreres i Danmark så man kan benytte One Stop Moms eller også skal man momsregistreres i køberens hjemland og selv betale moms dér. Uanset hvad: man skal momsregistreres det ene eller det andet sted, selv om man kun sælger for beskedent beløb! Dermed er 50.000 kr. grænsen jo reelt ophævet fra 1. januar, hvis du vil sælge en elektronisk ydelse i udlandet.

Det aspekt tog jeg, som du kan læse, for så vidt ikke stilling til. Jeg kan sagtens forstå dit udgangspunkt, men måske kan du hjælpe med at lade mig forstå, hvorfor det reelt er et problem. En momsregistrering er ingen stor sag og et hvert regnskabsprogram kan håndtere det? :)

Jeg ved heller ikke, om det er et problem, men det er da interessant, at der ikke længere eksisterer en 50.000 kr/pr. år omsætningsgrænse, og at det bliver et krav, at man skal momsregistreres, hvis man sælger for selv ganske små beløb til udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis man vil sælge ydelser omfattet af dette til private i EU skal man momsregistres uanset grænse . det er der faktisk flere områder med - og har længe været. Ex en læge der er lunsumsregistreret og ikke momsregistreret - som skal købe en ydelser fra f.eks. USA - skal momsregistreres for at kunne gøre det lovligt/korrekt - fra krone 1 - og der er så ikke fradrag for importmomsens købsmomsside - da det jo er til ikke momsreg. virksomhed

Samme med allerede gældende regel med omvendt betalignspligt op IT udstyr fra forretninger der handler mere end 50% f.eks. mobil telefon B2B. Her skal der faktureres uden moms og køber skal fakturere med moms. Hvis en ung mand sælger for 20 kr om året og ikke er momsregistreret, så skal han nu momsregistreres hvis han køber den telefon. Sælger skal sælge uden moms også selv om køber ikke ER momsregistreret - bare han er såkaldt afgiftspligtig person- og så skal han hen og momsregistrere sig uanset omsætning (henrik Koudal skrev godt om det)-

Jo jo der er meget sjov

I alle fald, det er jo hvad det er, så det er finere hvis nogen kan anvise gode måder at gøre det på rent praktisk:

hvordan registrerer man kundens navn så det er godkendt

hvordan bogfører man lettest dette salg for hvert EU land - hvis det er mange - uden en masse manuelt.

Der skal nok komme løsninger og der kommer mere afklaring fra skat - men ja besværligt er det for mange - men løsninger er der brug for, det kommer jo ikke til at blive ændret og gælder for alle der sælger til private i EU - ikke kun danskere der sælger men ALLE

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger til lande udenfor EU, skal du ikke registere sig i disse lande, det er en EU lov, alle lande udenfor, kan du forsat sælge til eksl moms, det står også på EU's hjemmeside.

Det folk selvfølgelig skal være opmærksom på, er at selv hvis du driver en virksomhed udenfor EU, vil du hvis du sælger til EU 'borgere', skal du opkræve moms, så du vil også kunne forvente at alle dine amerikanske og andre partnere vil smide EU moms på produkterne, hvis de selvfølgelig følger loven, som de fleste vil gøre.

Loven er noget l*** for at sige det pænt, det giver jeg ret i, og mange ved ikke hvordan den skal implementeres, for at man korrekt opfylder loven, og de krav der er.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)