Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optaget .com domæne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Lad mig starte med at beklage hvis mit indlæg ikke er placeret korrekt - jeg er helt ny på amino.

Jeg har brug for lidt hjælp - eller rettere jeres mening, for og imod, når "drømmenavnet" er optaget som .COM (men ikke i brug af ejeren).

Det domæne min hjerne har sat sig for, er som sagt optaget som .com ... men.. det er der jo MANGE .com domæner som er. Så her kommer spørgsmålet :

- Ser man bort fra at .com IKKE er ledigt, og bare køber .net + .dk (vil primært have min virksomhed i DK, men vil gerne være klar på at blive større/international)

- Glemmer man "drømmenavnet" og finder et andet "mindre godt" navn hvor alle domæner er ledige?

Grunden til at jeg spørger er, at der i mine tanker dagligt må være folk, som skuffet opdager at .com domænerne er opkøbt, af den ene eller anden grund. Men er .NET lige så godt i dag? Eller er .COM stadig det domæne som man bruger hvis man er "stor"?

Håber i gider at komme med jeres bud på mit spørgsmål, og ikke mindst hvad jeres holdning er omkring .NET domæner i dag?

Hilsen

Lars

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har være i lignende situation.. Forskellen var bare at mit var et .dk domæne.. Jeg fandt ejeroplysninger på personen som havde domænet, spurgte om jeg måtte købe det, og han sagde ja.. Vi aftalte en pris på 300.- Hvis du kan finde ejeroplysninger, kan du eventuelt prøve det samme jo?

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:
Jeg har være i lignende situation.. Forskellen var bare at mit var et .dk domæne.. Jeg fandt ejeroplysninger på personen som havde domænet, spurgte om jeg måtte købe det, og han sagde ja.. Vi aftalte en pris på 300.- Hvis du kan finde ejeroplysninger, kan du eventuelt prøve det samme jo?

Hej Tolga,
Tak for råd.
- jeg har overvejet at købe domænet af den nuværende ejer, men selvom det er drømmenavnet.. er prisen lige nu på omkring 5.000 dollars i følge hjemmesiden.
De penge kan jeg godt bruge andreledes i min opstart tænker jeg.
.. og det er nok også derfor jeg griber efter strå og tænker, hvis bare .NET er lige så godt, eller måske bedre?!?!?!
Lars
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry for set sene  svar.. Jeg ved ikke om det er lige så godt eller bedre, men 5 klik er fandme mange pænge for et domæne :D

Ville endten bare bruge .net eller sådan noget, eller finde et andet navn tror jeg..

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at .com stadig er den internationalt bedste, mens .dk er den bedste, hvis man er lokal. Et fælles navn til begge er så det bedste, f.eks. hvis man kører både engelsk og dansk. Jeg ville prioritere et fælles navn, som kun var næsten i øjet, fremfor at bruge så mange penge på det "rigtige".com. Men "mange penge" er jo også et relativt begreb.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hunt:

Hej Tolga,
Tak for råd.
- jeg har overvejet at købe domænet af den nuværende ejer, men selvom det er drømmenavnet.. er prisen lige nu på omkring 5.000 dollars i følge hjemmesiden.
De penge kan jeg godt bruge andreledes i min opstart tænker jeg.
.. og det er nok også derfor jeg griber efter strå og tænker, hvis bare .NET er lige så godt, eller måske bedre?!?!?!
Lars

Ja det er mange penge og har selv været ude for det med et .COM domæne hvor prisen var 10 gange højere

Så din løsning er at enten finde nyt navn eller gå med .NET

Ellers hvis du senere vil virkelig gerne have .COM navnet kan prisen have steget til det dobbelte og hvor det er en domænehaj der sidder med den

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)