Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsningen til fattigdom og nød!!! LÆS!!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino...

Jeg har gået og funderet lidt over hvad vi som land, og endnu større - hvad verden kunne gøre ifht fattigdom, sult og sygedomme m.m.

Hvis vi bare tager Danmark feks, med 5-6.000.000 borgere, heraf 3.000.000 (har ikke noget præcist tal) voksne dvs over atten.

Som i gennemsnittet køber for 10,- om dagen, 310,- om måneden, 3100,- om året.

Hvis alle så alle af de 3.000.000 samt forretningen de handler i, bidrog med 1% af købet (på de overstående tal) 

Så er det ca 930.000.000 OM ÅRET! Og her kan vi jo udregne hvis de i gennemsnittet købte for 20,- 50,- 100,- m.m

BINGO, nu har jeg lige givet hele verden en løsning - ingen sult, ingen nød! 

Hvad kræver det? - næsten ingen ting.......

Fortæl mig hvad i tænker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

du er klar over, at alle der køber for 3100 kr om året har betalt ca 2000 i skat af pengene groft sagt - og at butikkerne også betalder skat af deres overskud + de private betaler 25% moms på alt de køber - og så nu lige 1% som skulle ændre alt ??

DK giver - om jeg husker ret 0,85% (en del partier ønsker netop 1% fast) til udviklingshjælp = 1 % af bruttonationalprodktet og det forslår som en skædder i helvede hvis der kom 3 mio gange 3.100 kr * 1% = 93 mio kroner mere i den kasse og ikke dit store tal som jo er 100% og ikke en procent

DK giver ca 16.000.000.000 (16 mia) kr og dermed ca 3.500 per levende dansker fra 0 til 100 år i alder. (dit forslag 3.100 X 1% = 31 kr per voksen dansker blegner en del ved siden af de ca 3.500 her levende giver idag)

Det er hverken nyt eller ret meget andet det du foreslår - vi gør det allerede - ligger vist som nr 5 i hele verden i ulandsbistand per capita.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Merchant Banker - Monty Python's The Flying Circus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tak udv2015 - underligt jeg troede jeg kunne alle deres ting uden ad - men skønt grin tak - Ingen på siden af eller over Monty Python  Der måske brug for en revisor her - og sådan en har de også 

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du er klar over, at alle der køber for 3100 kr om året har betalt ca 2000 i skat af pengene groft sagt - og at butikkerne også betalder skat af deres overskud + de private betaler 25% moms på alt de køber - og så nu lige 1% som skulle ændre alt ??

DK giver - om jeg husker ret 0,85% (en del partier ønsker netop 1% fast) til udviklingshjælp = 1 % af bruttonationalprodktet og det forslår som en skædder i helvede hvis der kom 3 mio gange 3.100 kr * 1% = 93 mio kroner mere i den kasse og ikke dit store tal som jo er 100% og ikke en procent

DK giver ca 16.000.000.000 (16 mia) kr og dermed ca 3.500 per levende dansker fra 0 til 100 år i alder. (dit forslag 3.100 X 1% = 31 kr per voksen dansker blegner en del ved siden af de ca 3.500 her levende giver idag)

Det er hverken nyt eller ret meget andet det du foreslår - vi gør det allerede - ligger vist som nr 5 i hele verden i ulandsbistand per capita.

vh John H

Okay jeg er en ged til at regne.. 

Og glemte faktisk også om udlandsbistanden, ikke at jeg tror på at den bliver brugt til humanitært - så som at komme sult og fattigdom i møde.

Men kan heller ikke se at problemet i at den private sektor VED MAGT skal bidrage på den ene, eller på den anden måde.

Coop og de andre bliver ikke fattigere, vel - lyder måske kommunist-agtigt, men mener at det SKAL være således hvad det angår.

"..bistand til udviklingslande, fordelt på modtagerlande, sektorer og organisationer.'' 

Hvis du forresten læser på danida.dk så vil du hurtigt se at bistanden (hvor stor den måtte være) ikke rigtig kommer dem i nød til gode.

Bistanden kommer det kapitalistiske system til gode og gavn..

nok om det he he

Er du ikke sød at svare på min anden tråd John http://www.amino.dk/forums/t/244581.aspx#1573596

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagligt tænker jeg på den fantastiske opfindelse eller ide som kan løse verdens problemer, men jeg tænker at man hellere skal finde en løsning til gavn for borgere i Danmark, og så tænker jeg at man løser ikke problemet ved at tvinge folk til at betale 1 procent. Men man skulle koncentrere sig om at finde den 1 procent af befolkningen som ønsker at hjælpe andre. Gode intentioner har jeg respekt for.  

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det skulle droppes fuldstændig. Jeg er ked af det men det er virkelig min ærlige mening.

Problemet er at der bare hældes enorme summer penge i et sort hul i verdens røvhul, og hvad pengene går til må guderne jo så vide. 

På et eller andet plan har jeg det faktisk sådan at de sgu må klare sig selv. Den der pis-i-bukserne løsning med bare at kaste bundter af 1000kr sedler efter de fattige og sultne har aldrig fungeret. Det eneste der fungerer er bæredygtighed, og hjælp til selvhjælp. 

Brugte man nu de 900mio som der blev nævnt før, eller de 0,85% af bruttonationalproduktet som beløber sig til lidt over 15 mia kroner og skabte arbejdspladser, dyrehold, landbrug, fabrikker, brugte dem til at skabe et nationalbruttoprodukt i det pågældende land, til undervisning, skole, uddannelse m.m. ville de jo på et eller andet tidspunkt blive selvopretholdende og kunne klare sig selv. Det bedste eksempel på den slags fra nyere tid er jo Israel og jøderne der fik en mildest talt god start af Amerikanerne og Briterne efter WW2. I dag kan man jo se resultatet af hvad hjælp til selvhjælp kan gøre ved en lille fattig nation på både godt og ondt.

Så nej, jeg skider dem et langt stykke indtil der er nogen der rent faktisk gør noget der er værd at støtte. At smide gode penge efter dårlige har aldrig været en god ide.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)