Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HA Entreprenørskab - hvad er dine tanker?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg er netop blevet optaget på HA Entreprenørskab på CBS - det er en bachelor, hvor jeg hopper fra den respekterede HA Almen, for at have mere fokus på små virksomheder og iværksætteri. Jeg glæder mig!!!

HA Entreprenørskab har imidlertidig fået tæsk af bl.a. ACE (http://cbsobserver.dk/ace-denmark-dumper-ha-i-iv-rks-tteri-fra-cbs) og jeg har talt med flere ledere i erhvervslivet, der råder studerende til at blive på HA Almen frem for at gå mod HA entreprenørskab.

Jeg er derfor nysgerrig, hvad er jeres tanker? Ville I være mere "trygge" ved at ansætte én I ved kommer fra en linje, der har eksisteret i mange år, og som er respekteret af erhvervslivet eller ville I finde det attraktivt at ansætte en, der har haft entreprenørskab som fokuspunkt? Hvorfor/hvorfor ikke?

Spændt på at høre jeres tanker :-)

//Louise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg det er fedt, at du har valgt den linje. Jeg går selv på HA Erhvervsøkonomi (Virksomhedsudvikling i Praksis) på SDU, som også retter sig lidt af samme vej. Personligt er det som irriterer mig mest ved HA, er meget af stoffet er alt for teoretisk funderet og slet ikke retter sig efter, om det kan bruges i praksis. Samtidigt går meget af tiden med talfifleri, selvom jeg personligt interesserer mig for iværksætteri, ledelse og organisation/HR. Alligevel er studiet det tætteste man kommer mine interesser - det kan være, at du deler lidt samme synspunkter? Eller er det meget anderledes på CBS?

Men til dit spørgsmål. Nu er linjen jo rettet entreprenørskab, hvorfor så bekymre sig om ansættelse? Du vil vel være din egen chef og det eneste en sådan behøver, er den rette vilje :)

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Tak for dit svar. Vi starter først her i februar, så jeg ved faktisk ikke hvor teoretisk det bliver - vi er dog blevet lovet, at der kommer til at være en del cases fra virkeligheden :-) Men min erfaring med HA Almen er meget som du beskriver - teori teori teori, men på den linje ligger fokus heller ikke på iværksætteri overhovedet.

Mit mål er UDEN tvivl at blive min egen chef, men jeg er heller ikke blank for at snuse rundt og lære af allerede etablerede virksomheder. Jeg har lært meget fra de steder, jeg har arbejdet. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)