Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg B2B via Telefon

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siden jeg oprettede tråden fået mine penge retur da banken har trukket dem tilbage grundet manglende dækning.

Og ja sælger har fejlinformeret mig og manglende info.

Har også fundet ud af at før en handel kan indgåes skal man godkende sælgers salgs og leveringsbetingelser. Dette gælder både b2b og b2 c. Hvilket jeg ikke har da jeg ikke har handlet med firmaet før.

de priser vi snakkede om i telefonen stemmer heller ikke med dem som er i pdf i mail.

og den såkaldte ordrebekræftelse som jeg heller ikke har godkendt viser ikke tydeligt antal eller nogen former for pris.

Sælger har heller ikke afsendt varen.

jeg har ikke hørt mere fra sælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som Carsten skriver kan vi jo ikke ane hvad der helt konkret er sagt i telefonen og hvor der er misset noget - eller om der er tale om misbrug. Det er altid vanskeligt i sådan en samtale

Jo du har krav på en faktura, og det kan du sikkert også få, men det du vil ha, er jo pengene tilbage. Hvis ikke I kan tale jer til rette - så er det via retten det foregår, og her vil du fortælle din side af sagen og sælger sin, og den mest troværdige og den med mest til at bakke historien op, vil sikkert vinde i en B2B sag i retten. Sælger vil sige, at du vidste alt om hvad det drejede sig om, hvorfor skulle du ellers ha givet ham dankort oplysninger til at trække penge på direkte, og du vil sige, du troede det var et andet beløb - og så vil dommeren trække sig tilbage og dømme ?????

Best case - du skal ha dine penge tilbage mod at levere varen retur omg. - Sælger betaler alle omk

Sandsynligt - I ender et sted hvor det er klart, at du vidste du bestilte noget, men at sælger ikke kan sandsynliggøre sin del af hvad det var og du kommer kun til at købe det du er sikker på - eller måske lidt mere, hvis sælger er overbevisende. I betaler hver sin retsomkostning og deler rettens omk - Du vil stå skidt hvis selv fører sagen og sælger bruger en proff

Worst case - du skal stå ved handlen - de 37.000 kr og betale alle sagens omkostninger - sælger advokat og din egen + retsomkostninger

Sådan tror jeg du er nødt til at se det. OM du kan forklare en advokat tingene bedre end her, så han TØR sige, at han TROR I vinder, så er retten en mulighed - ellers er et kompromis - tag nogle af varene - så få som muligt, nok bedst, når vi ikke taler om mere end 37.000 - som jeg GODT ved er mange penge for dig, men ikke så voldsomt i forhold til en slåskamp i retten.

Sæt jer sammen, gerne personligt og se om ikke de kan se den fra din side og gerne selv undgør retten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kimj916:
og den såkaldte ordrebekræftelse som jeg heller ikke har godkendt viser ikke tydeligt antal eller nogen former for pris.

Og her mener jeg at vi har kernen, og også i dit første indlæg.

Mener det skal være således, at det ud fra ordrebekræftelsen SKAL være muligt at se den samlede pris, ELLER at udregne dem. - Altså x antal a Y kr. = z. kr.

Eller (ved f.eks. telefonabonnementer) y kr. pr. minut. - Og så ved man, at jo mere man bruger, jo dyrere.

Som jeg læser første indlæg, mangler den mulighed for præcist at udregne prisen, alene ud fra ordrebekræftelsen.

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Oplyste dankort info blev oplyst da sælger sagde det skulle tilknyttes min konto. Og at første ordre ville være netto kontant hvilket jeg ikke satte spørgsmål ved.

I telefonen blev jeg ikke oplyst om samlet beløb på ordre. 

Fik et chock da jeg så der var trukket 37000 jeg havde regnet med 4500.

havde jeg ikke kunnet annullere ordren på de 4500 var det også ok. Men sælger var også vidende på at jeg umuligt kunne omsætte en ordre på 37000. Da vi havde snakket om at mit firma var mere hobby præget da jeg idag ikke lever af det og har mit fuldtidsjob som stadig er i første række. 

Varen har jeg aldrig modtaget den er aldrig afsendt af sælger.

Sælger svarer mig ikke mere.

Det stoppede han med da jeg sagde jeg aldrig havde godkendt deres salgs og leveringsbetingelser. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det stiller sælger dårligt ved en retssag at han ikke har leveret men fået pengene/hævet pengene og nu ikke svarer  dokumenter alt det krudt du bruger på at kontakte ham, og kontakt så en advokat omg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)