Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO, jordleje, tilskud og skat

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en smule landbrug og er ret nye i de enkelte ordninger og har derfor lidt spørgsmål jeg håber nogen kloge hoveder herinde kan hjælpe med :-) 

Vi har af en landmand lejet et stykke græs til hestene, hvorpå der er en del tilskud. Prisen er et årligt fast beløb plus det vi modtager i tilskud.

Nu er mit spørgsmål så: Det tilskud vi modtager bliver vi jo beskattet af. Kan vi på nogen måde (evt. ved at føre det i VSO, men er det mon nok til VSO-ordning??) gøre beskatningen mindre.

Reelt set har vi jo en udgift der er større end den indtægt vi får ved at hive tilskudet hjem, så i min logiske verden synes jeg jo det var fair nok at kunne trække det fra. Så ved jeg godt der er spørgsmål om hobbyvirksomhed mv, hvis det giver underskud. Men jeg er egentlig heller ikke ude på at trække underskudet fra, men vil jo helst heller ikke beskattes af indtægten hvis ikke udgiften kan trækkes fra... Og på sin vis bliver tilskudet jo dobbeltbeskattet, hvis ikke vi kan trække lejeudgiften fra, da vi i så fald skal betale indkomstskat af tilskudet som vi skal levere videre til landmanden som herefter bliver beskattet af den indtægt.. (Håber ikke det blev helt sort snak  )

Er der mon nogen som har input eller er det bare at "bide i det sure æble"?

Det skal lige siges at vi ikke driver desideret landbrug. Vi har en nedlagt ejendom med plads til 3-5 heste og det er kun det normale arbejde med hestene, slåning af hø wrap mv vi har og så selvfølgelig indhentning af tilskud mv.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)