Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu, med " de der" investorer ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften. 

Jeg har prøvet at google lidt omkring en investor. Der er noget jeg ikke helt forstår, det kunne jeg godt tænke mig at spørge dig om du ikke har lyst til at " skære det ud i pap" for mig ? :)

Lad os antage jeg har fundet en investor, jeg præsentere min ide overfor vedkommende samt min plan for hvordan jeg vil drive min forretning, målgruppe forretnings plan m.m. 

Hvad så ? Hvordan fungerer alt det administrative, er det en advokat som går ind over der og hvem finaserare det ?

Investoren skal have en eller anden % del af omsætningen, men i hvor lang tid ? Er det alt den tid virksomghenden eksisterer eller aftaler mig at de f.eks skal have en del af overskudet i f.eks 10 år ?

Hvad hvis man bliver træt af sin investor ? Eller bliver uvenner hvad så ?

Eller hvis man pludselig bliver alvorlig syg eller hvad ved jeg ? 

(Hvis og hvis min rumpe er spids, men synes det er vigtig af vide hvad man evt. går ind til og hvis toilettet brænder at man så har en ide om hvilken risiko man tager samt hvordan man evt. slukker ilden )

Kan man fra start sige at man ønsker et APS eller IVS ?

Håber nogen vil hjælpe, "Jeg er ny i job her" :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

John, du er virkelig et fantastisk menneske. Det er overdrevet imponerende at du gang på gang sidder og hjælper, samt vejleder folk. Nu fristes jeg til at spørge dig, hvem gør noget for dig ? Husker folk at hjælpe dig ?

Af hjertet tak fordi du svare på næsten alle mine indlæg. Må du og dine kære have et fantastisk god jul samt nytår. :)

Du fortjener lige en trådløs krammer :) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan svare hvad vi gjorde den ene gang jeg har haft en investor som medejer af et selskab jeg var med til at stifte.

S.Laursen:
Hvordan fungerer alt det administrative, er det en advokat som går ind over der og hvem finaserare det ?

Vi havde vores revisor til at lave alle dokumenter, vores investor havde investeret i flere virksomheder før, så han havde mere eller mindre standard kontrakter og vilkår, som vi nemt kunne acceptere, da de var meget rimelige.

S.Laursen:
Investoren skal have en eller anden % del af omsætningen, men i hvor lang tid ? Er det alt den tid virksomghenden eksisterer eller aftaler mig at de f.eks skal have en del af overskudet i f.eks 10 år ?

Vores investor fik ikke del i omsætningen, hans interesse var at vækste virksomheden, og sælge sin anpart for mere end han havde købt den for. Der var ingen tidsbegrænsning på aftalen, eller fast exit tidspunkt.

S.Laursen:
Hvad hvis man bliver træt af sin investor ? Eller bliver uvenner hvad så ?

Sørg for at have exit muligheder indskrevet i kontrakten, vi købte vores investor ud da vi havde råd til det. Vi havde indbygget et system der forebyggede den situation, hvor vi enten ville underbyde investor ved exit, hvor han ville kræve for meget etc. 

S.Laursen:
Eller hvis man pludselig bliver alvorlig syg eller hvad ved jeg ?

Hvis det kun er dig og investor, er det noget I bør aftale. Det kan være en mulighed at investor har "first dip" mulighed for at købe dig ud. Dvs. hvis du af en eller anden årsag bliver nødt til at stoppe, så har investor mulighed for at købe din anpart før andre.

S.Laursen:
Kan man fra start sige at man ønsker et APS eller IVS ?

Hvis der skal en investor ind, mener jeg absolut at der bør stiftes et selskab. Det vil investor sikkert også kræve, minimum et ApS.

Håber at du kan bruge mine erfaringer, og at det besvarede nogle spørgsmål.

Mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1000  Tak :)

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, 1000 tak. Jeg "snuser" bare lidt til hvad det handler om samt hvilke muligheder man har. Jeg går normalt ind for som John skriver at man spare op også går i gang, men måske man kan blive klogere og det er en fordel, derfor vil jeg lige sætte mig nærmere ind i hvad det handler om. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)