Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om prissammenligningssider

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Efter længe at have læst interesseret med, er det nu blevet tid til at jeg laver mit første indlæg.

Da jeg for et stykke tid siden skulle skifte mobilabonnement faldt jeg over nogle sider som mobilabonnement.dk og mp.dk. Jeg synes egentlig princippet i sådan nogle sider er meget interessant, og jeg er kommet til at tænke over et par ting, som jeg håber på, at der er nogle herinde der kan give mig svaret på.

1. Hvordan tjener siderne? Via en henvisning til selskabets side, eller ved at formidle et salg? Og er der nogen der har en ide om, hvad siderne cirka bliver betalt, for at formidle et salg?

2. Hvordan fungerer samarbejdet imellem side og selskab? Er det på en eller anden måde ads-baseret? Eller er det sådan, at ejerne blot har taget kontakt til selskaberne og lavet nogle aftaler? (Her tænker jeg så bare på, at det jo ikke kan være alle selskaberne der har lyst til at betale for deres service, og når de betalende selskaber finder ud af, at de andre ikke betaler, så gider de vel heller ikke?)

3. Hvor avanceret er det, at sætte sådan en prissammenligningsside op? Er der nogen der har et bud på, hvad det ville koste?

Til sidst kunne det være interessant at høre jeres mening om indtjeningsmulighederne på sådanne sider? (Jeg tænker ikke nødvendigvis specifikt på sider om mobilabonnementer, men bare prissammenligningssider i almindelighed)

Jeg håber der er nogen der ved noget på det område. Som I nok kan fornemme har jeg ikke det store kendskab til det, men jeg synes det er spændende.

God aften

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Siderne tjener deres penge gennem affiliate links, hvor de altså får en procentdel pr. salg de generere efter en kunde har klikket på deres link. Det kunne f.eks. være 5% pr. salg.

2. Det hele kører via affiliate programmer, som i forvejen har indgået partnerskaber med de enkelte virksomheder. Det er også disse sider, der står for overførsler af de penge man nu engang tjener. Det kan f.eks. være, www.partner-ads.dk, www.tradedoubler.com, www.adservice.com, www.digitaladvisor.dk og mange flere. 

3. Prisen på en sådan side kan variere meget. Det afhænger simpelthen af, hvor avanceret den skal være og om du kan lave noget selv. Tag kontakt til et webbureau og få lavet en pris, hvis du ikke selv har færdighederne til at sætte en side op. Mit umiddelbare bud på en normal side vil være 5000-10.000 kr. 

Der er massere af indtjeningsmuligheder. Det handler bare om, at skabe noget værdi for brugeren og så ikke mindst have styr på SEO, så man kan ranke på nogle keywords på Google

Håber det kunne hjælpe dig. Du kan eventuelt sende en PB, hvis du har flere spørgsmål. 

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste udbydere betaler mellem 200-300 kroner per lead/salg. :)

Smart online lektiebog til folkeskoler

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

abr.34:
Da jeg for et stykke tid siden skulle skifte mobilabonnement faldt jeg over nogle sider som mobilabonnement.dk og mp.dk.


Så vidt jeg ved, er det Webcoders.dk, der har lavet sidstnævnte. 

Ellers er det sjældent mit indtryk at affiliate marketers vælger webbureauer til at lave deres hjemmesider, da affiliate marketers ikke kan leve af at have hjemmesider, der er dårligt sat op når det gælder SEO. Det kan webbureauerne til gengæld godt leve af hvis de har gode telefonsælgere.

Men der er enkelte webbureauer, der også er dygtige til SEO, og det var i hvert fald det ene af dem.

Ellers (hvis du ikke kan få dem eller en anden god til SEO person til det) vil jeg faktisk hellere foreslå at du selv går i gang med at lave en simpel løsning i WordPress selv, og så evt selv lærer SEO og måske får konsulenter anbefalet af affiliate marketers henover senere.   

Held og lykke med det. Affiliate markedsføring er et superspændende emne, som jeg kun kan anbefale at gå ind i :-)  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 14. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle tre. Mange tak for jeres svar!

Så man kunne f.eks. tjene penge på, at ens side fører til salg. Er det altid sådan, at det kører gennem affiliate-programmer, eller er det muligt at lave aftaler med selskaberne, for ikke at skulle give en (sikkert væsentlig) andel til f.eks. partner-ads? Og har partner-ads, adservice og de andre, aftaler med samtlige telekoncerner i Danmark?

Kan det virkelig passe, at har man en side som de to jeg nævner (mobilabonnement.dk og mp.dk), og har en aftale med f.eks. partner-ads, så tjener man 200 – 300 kr., hver gang ens side genererer et salg? Det synes jeg godt nok ligger en del over hvad jeg havde forventet.

Og det kunne da egentlig godt være, at man selv kunne lave en simpel løsning i f.eks. WordPress. Ved du/I om der findes plug-ins der kan bruges til at lave en tabel som vist på de to sider? 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

abr.34:

Hej alle tre. Mange tak for jeres svar!

Så man kunne f.eks. tjene penge på, at ens side fører til salg. Er det altid sådan, at det kører gennem affiliate-programmer, eller er det muligt at lave aftaler med selskaberne, for ikke at skulle give en (sikkert væsentlig) andel til f.eks. partner-ads? Og har partner-ads, adservice og de andre, aftaler med samtlige telekoncerner i Danmark?

Kan det virkelig passe, at har man en side som de to jeg nævner (mobilabonnement.dk og mp.dk), og har en aftale med f.eks. partner-ads, så tjener man 200 – 300 kr., hver gang ens side genererer et salg? Det synes jeg godt nok ligger en del over hvad jeg havde forventet.

Og det kunne da egentlig godt være, at man selv kunne lave en simpel løsning i f.eks. WordPress. Ved du/I om der findes plug-ins der kan bruges til at lave en tabel som vist på de to sider? 

Ja, man kan lave en side, hvor man tjener penge på at generere salg for andre. Det vil stort set altid køre gennem affiliate programmer. Hvis virksomhederne er interesseret i at have affiliates, så tilmelder de sig oftest et affiliate program. Det ville være for omstændigt at lave det selv med tracking, udbetalinger osv.

Hvis du tænker på at lave noget med mobiler, så vil jeg anbefale www.tradedouber.com og www.adservice.com. Jeg mener at de har en del teleselskaber. Og ja du kan godt tjene 100-300 kr. pr. salg afhængigt af hvem du generere et salg til.

Til prissammenligning kan du bare bruge "TablePress" pluginnet til Wordpress, det kræver dog at man kan lidt Wordpress og også måske kode en smule, men man kan Google og Youtube sig til det meste. Ellers så kan jeg anbefale http://affiliateplug.in, som er fantastisk til at lave prissammenligningstabeller og det hele kører automatisk efter, at du har sat det op. 

Skriv bare til mig hvis du vil vide mere. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 71
Fra  Digital Advisor Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi hos Digital Advisor repræsenterer alle mobilabonnementer i vores netværk som findes på affiliate. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Pris sammenlignings sider generelt kører med produkt feeds fra eksisterende databaser, som f.eks i sammenhæng med din netshop. Der er få med abonnement og normalen, hvis ikke det er affiliate sider, er at benytte CPC. Mange sider fungerer som Adwords hvor du køber dig til en position, hvorfor listerne kan være ulogisk sorteret fra brugernes syn. 

Tilmeldt 14. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er super spændende alt sammen. Og jeg må sige, at det kommer bag på mig, at man kan tjene 100 – 300 kr. på at formidle et salg af et mobilabonnement. Digital Advisor, I kan måske være mere specifikke med, hvad der faktisk udbetales ved et salg? Hvis ikke her, så eventuelt i en PM?

Er der nogen der kan sætte flere ord på processen? Hvordan får man det ind på sin side (er det affiliatenetværket der hjælper med det?), hvilket affiliatenetværk skal man vælge? Og opdateres det hele tiden automatisk (priser, abonnementer)?

Hvis man skulle gøre debatten en smule mere generel, så synes jeg det kunne være interessant at høre, hvad der egentlig ellers findes af typiske emner, man kan lave prissammenligningssider over? Her tænker jeg specielt på dem, som formidler en form for ydelse/service (næsten) alle mennesker har, og løbende betaler til. Jeg har f.eks. set nogle vedr. internet og a-kasse?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Selve processen består i at du opretter en hjemmeside som det første. Det nemmeste vil være at købe host og domæne hos f.eks. Unoeuro og så derefter installere Wordpress. Så finder du et tema og begynder at lave dit indhold på siden.

Du kan sætte pristabeller op på flere måder. Mange gør det via et tabel plugin f.eks. TablePress, som kan sætte tabeller op. Det kræver dog lidt tekniske færdigheder, hvis man vil have det til at se godt ud. Man kan også vælge at kode det helt fra bunden af. 

I disse tabeller er der så en "læs mere"/"Køb nu" knap. I den knap ligger der et affiliate link, som du har fundet hos affiliatenetværket. Det er det link, der registrere aktiviteten blandt de brugere som du sender videre til forhandleren og altså registrere om de køber noget. 

Som udgangspunkt så er prissammenligningstabeller i Wordpress ikke automatiske. Jeg vil dog anbefale dig at bruge http://affiliateplug.in til at sætte tabeller op. Du skal ikke kode noget som helst, det tager halvdelen af tiden at sætte op og så kan priserne automatisk opdateres. 

Du kan som udgangspunkt kører prissammenligning på alle produkter/ydelser. Det er selvfølgelig en fordel at der findes flere forskellige forhandlere, så der er nogle at sammenligne med. 

Hvis du har flere spørgsmål eller evt. er på jagt efter en affiliate side som du kan starte på, så send mig en PB. Du kan også få lov til, at se en side med http://affiliateplug.in i aktion hvis det er. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)