Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af freelance løn uden moms

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg ikke bare selv indberette via min selvangivelse ?

Kan det passe hvis virksomheden skal indberette det, så skal jeg oprettes i deres lønsystem osv ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jensemanden:
Kan det passe hvis virksomheden skal indberette det, så skal jeg oprettes i deres lønsystem osv ?

Selvfølgelig skal det ikke indberettes for virksomhedens side..... Det bare for sjovt at man skriver det i skattekontrolloven. Devil

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jensemanden:

Kan jeg ikke bare selv indberette via min selvangivelse ?

Som John skriver tidligere er nogle felter låst på sin selvangivelse, så nej du kan ikke umiddelbart selv indberette.

jensemanden:

Kan det passe hvis virksomheden skal indberette det, så skal jeg oprettes i deres lønsystem osv ?

Ikke nødvendigvis, der er forskellige metoder til indberetning. En af måderne er deres lønsystem, som kan håndtere det.

Alternativ (og noget lettere efter min mening) er at de taster direkte i e-indkomst, her link som du kan sende videre til din kunde; http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2158566&vId=0

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nu bør du begynde at læse de mange svar som jo har været så klare, at du her fremstår lidt ude af stand til at læse Big Smile.

Den der betaler dig har PLIGT til at indberette og det kan gi bøde ikke at gøre det. Du kan IKKE selv skrive i rubrik 12 i selvangivelsen for den er låst netop for at sikre at det er betaler der indberetter - du kan kun skrive i rubrik 12 honorar i forskud.

Hvad er der galt med ham der skal betale??   Vil han ikke gerne kunne få fradag for det honorar han betaler dig og undgå bøde ved en skattekontrol?

Du har også fået link du kan gi personen der viser at det tager 5 min max at indberette Det får du ingen nederst her. Hvad med bare at følge reglerne eller som foreslået - skriv til skat under kommunikation at du skal ha et beløb med på selvangivelsen rubrik 12 - da honorarbetaler nægter at angive det - så klarer skat sikkert resten - men det kan udløse bøde for ham der betaler og ikke følger loven

en gang til - med billeder og alt - Sådan indberetter man let b-indkomst som honorar når man er arbejdsgiver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode og fyldstgørende svar :)

Grunden til at han ikke ville gøre det, var at Dataløn/Bluegarten sagde, at jeg bare skulle tilføje det til min selvangivelse. De havde aldrig hørt om jeres metode. Derfor blev vi i tvivl :)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

glem denne.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket, men her skriver de man skal vælge den ansatte i trin 2. men jeg er vel ikke ansat ? 

  1. Log på TastSelv Erhverv.
  2. Vælg Ansatte.
  3. Vælg eIndkomst/CPS.
  4. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/letLøn.
  5. Hvis ikke du kan se punktet, skal du tilføje det under Ansatte, vælgeIndkomst/CPS - Ændre tilmeldingsoplysninger
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jensemanden:

 men jeg er vel ikke ansat ? 

Ikke i den forstand, nej. Men indberetningsværktøjet e-indkomst ligger i tastselv erhverv placeret under fanebladet "ansatte"

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så giver det bedre mening. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jensemanden:

 De havde aldrig hørt om jeres metode. 

Ikke et ondt ord om Bluegarden. Men de frontmedarbejdere som man får fat i hos Bluegarden ved intet om løn og skat, de ved til gengæld noget om hvordan deres portal virker.

Så brug kun lønbureauer (i hvert fald deres frontmedarbejdere) til tekniske spørgsmål ikke til juridiske og skattemæssige spørgsmål.

 

Hvis du skal have juridisk assistance hos Bluegarden, så koster det! 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)