Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til det Firmabil?? Jeg har ikke kørekort?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg manglet svar på noget og håber virkelig i kan hjælpe! :-)

Hvis jeg lejer en bil af en ven og får en anden til at køre den gratis som
En vennetjeneste fordi jeg ikke selv har noget kørekort kan dette lade sig gøre? Jeg er en enkelmandsvirksomhed og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på?

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ven vil så være skattepligtig af lejen - så det lyder lidt besværligt for ham - i forhold til udregning af konkrete udgifter per km - formentlig dyrere forsikring når han lejer bilen ud og sikkert en del andet at tænke på - og så skat af leje som du bør overføre via netbank så der ikke er noget at komme med, i forhold til det lidt underlige i arrangementet

Vennen kan som sådan godt køre gratis uden det skaber store problemer - hvis det er helt klart at det er gratis og ikke ligner, at der betales noget under bordet - Vennen skal så heller ikke være på overførselsindkomst  - dagpenge - kontanthjælp m.m. Du vil uanset løn gøre klogt i at regne med, at du skal ha en lovpligtig arbejdsskade forsikring og også sikre dig vennen er godt nok forsikret ved ulykker osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så det du siger er at det ville blive bøvlet at låne en bil og betale ham et fast beløb om måneden?

Men har svært ved at se hvilken anden løsning jeg har, nogen forslag? :)

Ellers tusind tak for svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)