Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo - hvordan undgår jeg google indexere faste sider?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak for alle de gode svar! TAK!

Men så opstår der et nyt spørgsmål, hvordan løser jeg denne opgave nemmest i Magento, Kender ikke lige navnet på alle "faste" i Magento?

Findes der et modul eller er der et kryds jeg mangle at få sat ?

På forhånd tak!

Og endnu en tak for jeres gode svar

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent:

Hej igen

Mange tak for alle de gode svar! TAK!

Men så opstår der et nyt spørgsmål, hvordan løser jeg denne opgave nemmest i Magento, Kender ikke lige navnet på alle "faste" i Magento?

Findes der et modul eller er der et kryds jeg mangle at få sat ?

På forhånd tak!

Og endnu en tak for jeres gode svar

Et forslag kunne være noget som dette: http://www.magentocommerce.com/magento-connect/creare-seo.html 

Det ta'r nogen af de vigtige som - søge, filtret, flere sider osv. - med et NOINDEX,FOLLOW tag.

Det har du ikke i dag, noget som du brændende vil ønske dig!

Overvej at få kigget på din søgefunktion. Jeg har søgt efter en 5-6 ting du har i shoppen, men den finder intet! De tomme søgeresultater har endvidere et: INDEX,FOLLOW tag.

 

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Gennemgang er den proces, hvor Googlebot går rundt fra website til website, finde nye og opdaterede oplysninger til at rapportere tilbage til Google.Big Smile

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det var en lidt hård tone, da jeg kun forsøgte at hjælpe, jeg brugte selv robots.txt og disallow på mine hjemmesider. Jeg er nu begyndt at bruge noindex dog stadig i robots.txt, hvad er jeres feedback på dette? Skal det virkelig kodes på alle sider eller virker robots.txt fint?

Denne artikel fra seobooks skriver at googlebot forstår det, men ikke noget om de andre søgemaskine bots: http://tools.seobook.com/robots-txt/

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrick, svaret er stadig det samme som tidligere, nemlig at man skal bruge meta tag NoIndex, for de sidder man ikke ønsker indekseret.

I mange tilfælde vil robots.txt rent faktisk virke efter hensigten, men problemet er at det ikke er en garanti. Bruger man derimod det korrekte "NoIndex" så kan man være sikker på Google ikke indekserer en given side.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
I mange tilfælde vil robots.txt rent faktisk virke efter hensigten, men problemet er at det ikke er en garanti. Bruger man derimod det korrekte "NoIndex" så kan man være sikker på Google ikke indekserer en given side.

Det er så heller ikke helt korrekt :-)

Robots.txt virker langt oftere efter hensigten end META-data generelt gør. 

Hensigten med robots.txt er, som du også selv påpeger, ikke at forhindre indeksering, men derimod at styre hvilke filer og kataloger robotter ikke skal have adgang til at crawle. Og det virker. I hvert fald i forhold til de robotter, der respekterer robots.txt, hvilket Google og alle andre større søgemaskiner gør. Robots.txt er en langt mere solid og driftssikker metode end META-data.

Problemet med META-data er, at det skal læses og fortolkes på hver enkel side for at virke. Der er mange ting der kan gå galt. Og det sker desværre tit. Dette gælder langt fra blot i forhold til META-robots data.

Med robots.txt kan du styre hvor søgemaskinernes crawling resurser skal bruges. Har du et stort site, med en masse sider du ikke vil have med i søgemaskinerne, risikerer du, at søgemaskinerne spilder tid på at crawle indhold, du alligevel ikke vil have med, og ikke får tid til at crawle det du faktisk gerne vil have med, hvis du i stedet for benytter META-data. 

HUSK også, at de to standarder ikke kan bruges på samme tid for de samme sider. Hvis du udelukker en side fra crawling kan META-data jo ikke læses. 

Så, det er desværre langt fra så enkelt som man skulle tro  :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant diskussion blandt nogle af de mest teknisk kompetente indenfor SEO jeg kender til . 

Hvis jeg laver en ny installation af WordPress og selvfølgelig vælger at den helst ikke skal findes i søgemaskine - før jeg er klar, så laver WordPress en virtuel robots.txt fil med en disallow: *.

Denne gør at "noindex" bliver ignoreret.

Det har jeg set flere gange. Her er mit nyeste eksempel. Google indekserer så denne ligegyldighed:


Det er så nok ikke Duplicate Content, da den kun har indekseret ligegyldige title tags og ikke indholdet - og jeg vil endda mene at den ignorerer et 301 redirect her.

For en ny installation af WordPress, så sørger jeg for at override den virtuelle robots.txt-fil, så den enten er tom, tillader alt eller er slettet. Så overholder Google (indtil videre) den noindex. I hvert fald for nye installationer.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)