Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af underleverandør virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er er relativ ny herinde, så jeg undskylder for, at mine spørgsmål kan være ret basale.

Jeg har fået tilbudt vognmandsarbejde hos en distributør ude i Holbæk, der er tale om distribution af pakker i egen bil som selvstændig vognmand. Derfor giver det anledning til, at jeg skal opstarte en form for virksomhed. Jeg kommer rundt regnet til at omsætte for 500.000 årligt excl. moms. I de første 12 måneder skal alt arbejde udføres af mig selv som udgangspunkt, og der kommer nok ikke til at ske de helt store udvidelse i omsætningen i løbet af det første år.

Jeg har læst lidt om kørselsgodtgørelse, hertil har jeg nogle spørgsmål. Mit arbejde vil kræve, at jeg skal køre omkring 200-400 km. dagligt eksl. de km jeg kører frem til arbejdet i Holbæk (men disse km kan jeg vel ikke få nogen form for kørselsgodtgørelse/fradag for vel)?. Herudover skal jeg køre 47 km. pr vej frem til Holbæk, hvor jeg skal afhente pakkerne, som skal distribueres, (dem kan jeg vel sagtens få kørselsfradag for? og i så fald hvordan ser regnestykket så ud?)

Jeg kommer nok til at have et relativt stort overskud, da jeg som sagt ikke kommer til at have lønudgifter, udover den løn som evt. skal udbetales til mig selv. Heraf kommer et andet spørgsmål: Vil det være hensigtsmæssigt at udbetale løn til mig selv, eller vil det være mere profitabelt at udbetale udbytte?

Jeg har tænkt på at stifte et ApS, da jeg er indehaver af bil samt andre ting, som jeg ikke vil risikere at miste.

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder fint med et ApS, dog skal du vide at du da forpligter dig til div. forsikringer osv. hvis du her kan nøjes med løn en gang imellem kan du her registrere dig sporarisk, hvilket betyder at du kan trække løn op til 4 gange på et år. Hvis du vælger enkeltmandsfirma ville jeg nok lave 2 konti en som du kalder S/M og en alm.

En S/M konto har ikke noget at gøre med små klap i bagdelen eller lign. men en skat og moms konto, her ville jeg så indbetale 50% af alt indkomst så er du sikker på at have til omkostninger der er forbundet hermed.

Det var hvad jeg havde til dig.

Alt det bedste

Steen

Tilmeldt 13. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Er der forskel på, at udbetale løn4 gange årligt, som du nævner også månedligt? Jeg kunne godt tænke mig en månedlig læn, da jeg ikke har en anden indkomst udover virksomheden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)