Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I Dinero - hvorfor kan jeg kun vælge mellem 9 forskellige kontonr.?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg blevet selvstændig konsulent og er i gang med at skrive min anden faktura i Dinero, som indeholder honorar og kørsel. 

Men hvordan skriver jeg kørsel på fakturaen, og hvorfor kan jeg kun vælge mellem 9 forskellige konti og ikke fra hele listen af kontoplaner?

Og hvorfor en skal jeg egentlig anvende, hvis jeg kunne vælge mellem mere end det på listen?

Jeg har indtil nu kun gratisprogrammet fra Dinero er det nødvendigt at købe abonnement? Jeg har altid kun Honorar og udlæg på mine fakturaer

 Hjælp modtages med kyshånd fra grøn iværksætter

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mol

Jeg bruger også Dinero (nok ikke så overraskende) og det jeg gør med kørsel til mine foredrag, er at jeg har en "vare" der hedder kørsel som jeg har prissat til gældende takst og så sælger jeg f.eks. 356 km. af 3,73 kr. og så har jeg en vare der hedder Bro/færge, som jeg bruger hvis jeg skal til Fyn eller Jylland.
Og så har jeg valgt at de varer skal være momsfri. 

Så nej, du behøver ikke købe Pro for at fakturere kørsel.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan ser det forøvrigt ud når jeg fakturerer 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Sådan ser det forøvrigt ud når jeg fakturerer 

Hej Martin,

Ikke for at være en lyseslukker, men har du vendt den model med din revisor?

Når du er momsregistreret, så er det faktisk ikke tilladt at fakturere kørsel uden at tillægge moms. Der er ingen momsfrie ydelser på den faktura du har vedhæftet her.

Big Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:

Ikke for at være en lyseslukker, men har du vendt den model med din revisor?

Når du er momsregistreret, så er det faktisk ikke tilladt at fakturere kørsel uden at tillægge moms. Der er ingen momsfrie ydelser på den faktura du har vedhæftet her.



Sådan har jeg gjort i 10 år og har haft både Deloitte, Beierholm m.m. der ikke har sagt noget, så jeg går ud fra at det er ok.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et eksempel på, at selvom man køber en dyr revisor, så kan man ikke være sikker på at få den bedste rådgivning!

Læs evt. her om de ydelser der ikke kan holdes udenfor momsgrundlaget (kørsel er en af dem, og beskrives, da mange fejlagtigt gør som du):

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1978081

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at stille din revisor spørgsmålet direkte, og post gerne svaret her. Jeg vil glæde mig til at læse hvad der svares! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyggeligt at se Martin Lysfelt igen - og nej mr Thorborg - den går stensikkert ikke hvis skat kikker på det. Det er jo ikke et udlæg (som din revisor måske har tænkt med bro f.eks) - det er momspligtigt med garanti -

Jeg er temmelig overbevist om, at din revisors godkendelse blot skyldes revisor ikke har set det - spørg direkte, så vi kan høre, om en så stor revisor virkeligt vil argumentere for, at du må gøre som du gør - den er klart gal vil jeg påstå.

Fremover i alle fald, og for trådstarter - du fakturerer bare helt som al anden omsætning - din kørsel, uanset du lige vælger statens takster eller et andet beløb og som omsætning med moms.

Du får så fradrag efter statens takster for din kørsel, og det får du ved at nedsætte dit resultat med det beløb din kørebog viser du skal ha i fradrag for kørsel - og vil du hæve det i personlig virksomhed løbende, så gør du det via mellemregning som privat hævning, for skat kan af lidt mystiske årsager, ikke li det køres som udgift direkte, men blot som fradrag i personlig indkomst.

Kun for lønmodtagere = folk der får løn i selskab (eller for VSO) tages det som udgift direkte og indberettes til skat sammen med lønnen. Du slipper for at indberette det som personlig virksomhed og skal bare kunne redegøre for fradraget ved en kontrol.

Det her er et område loven skulle ændres på. Det er ikke retfærdigt at personlig virksomhed kan tage al det fradrag de har ret til i personlig indkomst mens en ejer af et lille selskab (inkl. de mange ny IVS), som måske i starten ikke kan betale en ordentlig løn eller slet ingen, ikke må få en rød øre i skattefri kørepenge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det her er et område loven skulle ændres på. Det er ikke retfærdigt at personlig virksomhed kan tage al det fradrag de har ret til i personlig indkomst mens en ejer af et lille selskab (inkl. de mange ny IVS), som måske i starten ikke kan betale en ordentlig løn eller slet ingen, ikke må få en rød øre i skattefri kørepenge

Enig, det er en uretfærdig forskelsbehandling i lovgivningen.

Til gengæld kan ejere af ApS eller IVS (selskaber generelt) tage fradrag for p-billetter, mens ejere af enkeltmandsvirksomheder ikke kan fradrage p-billetter i regnskabet.

Også en uretfærdig forskelsbehandling, som udligner lidt på den situation John beskriver! :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må jeg gøre det fremover. 

Dbh Martin

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)