Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger gode råd vedr. salg til detailbranchen

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kan du ikke smide mig din mail. Jeg har en længere smøre til dig nemlig.

 

mvh

Jørgen

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Blev du klogere? Jeg står i fuldstændig samme situation, bare med et andet produkt. Og dine spørgsmål

er akkurat hvad jeg selv prøver at blive klogere på

Mvh

Jss

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jss.

Jeg har fået en meget lang, pæn og informativ mail af Jørgen.

Jeg havde helst set, at der var blev svaret her, netop fordi Amino.dk er et vidensdelings forum, og svarene ikke har noget personligt med mig at gøre.

Jeg føler dog ikke, at jeg kan tillade mig at poste hans mail her, da det er op til ham om han vil dele hans viden her. Men jeg vil dog gerne sende dig den mail jeg fik, så du kan læse svarene. 

Det der ikke er svaret på i mailen, har jeg opgivet af få af vide her på Amino lykkedes det dig at få svarene, er du velkommen til at informere mig.

Smil

Rikke

PS. Det undrer mig så virkelig, at der ikke er aminoer der har villet tage sig tiden til at svare. Der er SÅ mange der KAN, spørgsmålene på ingen måde er raketvidenskab for folk der har arbejdet med detailbranchen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Copenhagen Statement:

-          Er det ok, at jeg bare fysisk tropper op i tøjbutikker, brugskunstforretning mv. uden aftale? Jeg er, sagt i al ydmyghed, en ret god sælger, og har de ikke tid til at tale med mig, vil jeg naturligvis ikke være en elefant i en glasbutik.  Jeg er bare ikke rigtig til telefon og email salg – jeg vil hellere ud og tale med folk, men vil gerne høre jeres erfaringer i forhold til detailbranchen. Måske er der nogle branche kutymer, som jeg kan nyde godt af at være klar over?

Du må gerne troppe op, men hvis du møder uanmeldt op, vil du komme til at køre ret meget forgæves, især fordi butikker idag kun lige er bemandet til at servicere kunderne. Dvs det kan være svært med uanmeldte besøg, som kan tage længere tid!

Derfor er mit råd, at du ringer og laver en aftale med dem, så de både har sat tiden af til det, men også så du slipper for at køre rigtig mange km forgæves. Husk at kørsel og tid er den store dræber i opsøgende salg!

Copenhagen Statement:

-          Hvad skal jeg have klar af politikker, når jeg tager af sted. Jeg tænker på, om det fx aftales skriftligt, hvornår jeg tager en vare retur? Kan nogle komme med bud på, hvilke forhold der aftales ved indgåelse af en handel?

De fleste mærker sælger smykkerne, og så er det butikkens ansvar at sælge dem. Mig bekendt er Pandora nogle af de eneste, af de store spillere, som direkte tager usolgte varer retur, men det skyldes nok, at de kan genbruge materialerne, når det er ægte sølv og guld...

Copenhagen Statement:

-          De fleste butikker står jo selv for indretning af butikken mv. Men måske kan det være en fordel, hvis jeg medbringer smykkestativer, som butikkerne kan udstille øreringene på (som de betaler for, hvis de beholder dem)?  Er der nogle branchekutymer her?

Det er meget individuelt, men det er da et super tilbud, hvis sådan et stativ vel og mærke, kan sælges til en okay pris. Dyrt inventar er de fleste imod...

Copenhagen Statement:

-          En simpel ting som fysisk prissætning. Skal jeg sætte pris-tags på med den vejledende pris, når jeg afleverer smykkerne, eller vil butikkerne helst selv sørge for det?

Igen meget individuelt, men de fleste butikker vil nok foretrække, at det hele er salgsklar, når det kommer ind evt også med stregkoder mm. Du kunne lave et kategorisystem, som mange af de andre smykke mærker også har... Se f.eks Pilgrim og lignende...

Copenhagen Statement:

-          Hvad med indpakning? Jeg går ud fra, de fleste butikker selv har poser, silkepapir mv. som de kan pakke deres varer ind i – eller tager jeg fejl?

Igen meget individuelt. Nogle butikker har eget emballage med navn osv trykt på, mens andre bruger noget billigt fra f.eks boghandleren...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Copenhagen Statement:

PS. Det undrer mig så virkelig, at der ikke er aminoer der har villet tage sig tiden til at svare. Der er SÅ mange der KAN, spørgsmålene på ingen måde er raketvidenskab for folk der har arbejdet med detailbranchen.

Tjek kalenderen så har du svaret. Du spørger midt i December, en af de mdr hvor de fleste har travlt med julesalget... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg importerede for et par år siden nogle smykkemærker fra Italien som jeg på et halvt år fik ud i mere end 75 butikker i Danmark. Det skete ved kold fysisk kanvas hvor jeg blot troppede op i butikken med det budskab "at nu havde de muligheden for at blive den eneste forhandler af dette mærke i deres by". Dette sammenholdt med en fuldstændig "pakke" bestående af display, pos, markedsføringsmateriale, gennemtænkt pris-sætning, reklamation, PR og genbestillings-procedure gjorde at det blev en succes.

Jeg vil dog give en anden indlægsholder ret i, at tiderne sikkert et skiftet, så nu har de ikke tiden til at tage imod "gadesælgere", så der skal bookes tid på forhånd, og det kan være svært at komme igennem, da de helt sikkert bliver kimet ned af rigtig mange sælgere.

Mht. avancen varierer det fra produkt til produkt, men 2 er absolut minimum...

Du skal helst undgå at tage varer retur (naturligvis undtaget ved reklamation) for det er bare dyrt for dig at håndtere og butikken mister fokus på dine varer, hvis de ikke reelt har en risiko ved ikke at sælge dem.

Mht. tags, poser etc. er svaret, at jo mere "komplet" din pakke er, jo bedre kan det være, men det er på den anden side ikke noget, butikkerne rigtigt er villige til at betale ekstra for. De smykker jeg importerede var "med det hele", så det var ikke en ekstra udgift for mig, men blot noget jeg kunne give videre til butikkerne.

Det vigtigste - vil jeg mene er;

- Klar prissætning og logik i opsalg og mersalg

- Klar strategi for kvantitet (minimums-køb)...dels for at du skal have din løn hjem, men også for at det syner af noget i butikken

- Display og pos-pakke der virker

- Professionel håndtering af salg, service og markedsføring

Held og lykke med projektet !

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 104
Fra  myphoner.com Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, hvis du har brug for at holde styr på dine telefonopkald før du kører ud kan du jo prøve mit ringelistesystem: myphoner.com

myphoner er designet til nemt at ringe igennem en liste af leads og sørge for at du får fulgt op på de rigtige tidspunkter, hvis du skal ringe tilbage. Jeg kunne forestille mig det er nogenlunde det du har brug for i forhold til at booke møder med butikkerne.

Og så er det gratis hvis du bare er dig (ellers 7 euro per bruger per måned).

se mere på myphoner.com

Med venlig hilsen,

/Jeppe

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)