Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsbrev

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg sælge en virksomhed og lave et gældsbrev på beløbet hvorefter køber betaler lidt hver mdr

Morten

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er der ikke noget i vejen for.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

det eneste jeg ikke er så vild med er ordet - sælge en virksomhed for personlig virksomhed som sådan sælger man ikke - køber skal ha nyt CVR nr og så skal det være aktiver der skal købes + så opstår der sikkert en goodwill skat for sælger - som han skal håndtere - ved salget , uanset han får penge over længere tid - 

Fat en revisor til konkret bedømmelse af evt goodwill og aftale vil jeg sige -

Er det et selskab og anparter, er det mere enkelt, da man der har den værdi som køber nu en gang vil gi, men også der skal der lidt papirer - mulige vedtægtsændringer - ejerbog osv till

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
+ så opstår der sikkert en goodwill skat for sælger - som han skal håndtere - ved salget , uanset han får penge over længere tid - 

Med mindre han lejer eller forpagter varemærket ud med forkøbsret.
Eller laver en aftale om royalties, hvis det er et varemærke, som egner sig til det.

Dette gælder, så vidt jeg er orienteret, hvis det er en virksomhed, der leverer ydelser under et bestemt varemærke.

Hvis der er tale om, at der følger ejedom, varelager og andre fysiske ting med, undgår man ikke, at blive beskattet her og nu.

Derfor er up front-betalingen nødt til som minimum at dække omkostningerne til skat. Ellers er der risiko for tab.

Hans 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)