Tænkte lidt på opsigelse perioden efter forlængelsen :-)
der står dette i deres vilkår:
Abonnementer forud faktureres halvårligt og kan til enhver tid opsiges skriftligt (pr. fax eller brev) med en måneds varsel til udløbet af en abonnementsperiode, hvorefter ........ fremsender en bekræftelse. Abonnementet løber fra aftalens tegning og 6 måneder frem og forlænges derefter automatisk hver 6. måned til en ny abonnementsperiode.
I dit eksempel er jeg ikke fastlåst til en hel periode på 6 mdr.
Ex. et mobil abonnement låser man sig til 6 mdr. derefter er det normalt 1 løbende mdr du fakturers for efter opsigelsen.
Og i mit tilfælde vil det sige jeg finder ud af at efter 5½ mdr ønsker jeg ikke dette abonnement mere, ender jeg med at blive tvunget til en ny periodr på 6 mdr
Det er helt normal praksis - og der er ikke noget galt i det.
Der er så vidt jeg husker nogle indskærpelser på mobil-området dengang de prøvede på mere end 6 måneder. Men 6 måneder og der under er der ikke noget galt i overhovedet.
Det giver jo sig selv at hvis jeg ved jeg har behov for 200 servere 6 måneder frem så kan jeg få dem billigere end hvis jeg kun ved at mine kunder skal bruge dem en måned frem med sikkerhed hele tiden.
Ved at vide jeg har kunderne 6 måneder frem har jeg en langt større volume jeg skal handle det giver mig billigere priser som så gør jeg kan leje min serverplads bedre ud.
Nu har jeg så kun 1 server i forbindelse med min football manager hjemmeside som vi lejer lidt plads ud.
Der får jeg som kunde gode rabatter hvis jeg frem for måned til måned vælger at betale for hele eller halve år jeg mener vi spare ca 40% ved at betale for et år af gangen og omkring 25% hvis vi gør det pr halvår.
Det samme gør sig jo gældende blot i endnu større målestok hvis jeg skulle ud og leje server plads til videresalg i stor målestok.