Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra overførselsindkomst til virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Vi står i den situation, at vi ikke har et cvr nr, på virksomhed, men har nogle kalendere vi gerne vil sætte til salg - vi er på overførselsindkomst og tør ikke satse alt på egen virksomhed endnu - findes der en mellemvej .......

kh. rie

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke noget om, hvilken type overførselsindkomst - og reglerne er selvfølgelig forskellige.

Nogle kommuner opfordrer kontanthjælpsmodtagere til at blive selvstændige, og derfor tilbyder de eksempelvis mindre lån samt støtte og vejledning, men det er ekstremt forskelligt fra kommune til kommune.

Er du på dagpenge kan du få lov til at starte selvstændigt bierhverv, hvis du kan overbevise din akasse om, at forretningen kan drives uden for almindelige arbejdstid, så du stadig står til rådighed, hvis et job, dukker op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mellemvejen er at få OK fra det kontor der betaler jeg overførselsindkomsten, uanset det er kontanthjælp, dagpenge eller andet. I må ikke gøre det uden deres OK, for så kan I miste alt også tilbagevirkende måske

I vil ofte kunne få OK til bibeskæftigelse - ved at I derved stadigt står fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet og der vil så være en modregning i timer/indtægt

læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html   Fuld tids CVR får I givet ikke OK til, men et som bibeskæftigelse bør der være gode muligheder for. I skal dog ikke regne med det sker på 5 dage, så kalendere kan være outdatede inden I får OK - men tag fat i det kontor idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - vi er på kontanthjælp...og jeg har undersøgt med virksomhedhjælp fra kommunen - i kbh. kommune er jeg blevet oplyst om at det kun er for folk der er på revalidering der kan få hjælp til opstart af  egen virksomhed med microlån - desværre <3

tak for svar - jeg vil undersøge om det er muligt med bibeskæftigelse eller bierhverv på kontanthjælp.

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man få et cvr nummer, til deltidsbeskæftigelse eller bierhverv ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)