Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Kørselsgodtgørelse (km-p.) i Dinero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Stressklinikken.nu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan bogfører I kilometerpenge i Dinero ?

Jeg ved, at der findes en konto for dette, men hvilken modkonto, anvender I ?

Mvh. Thomas

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hævet privat? Såfremt du anvender VSO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Stressklinikken.nu Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Har enkeltmandsvirksomhed, så jeg lægger ikke beløbet ind i regnskabet men trækker det fra mit overskud.

mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Har enkeltmandsvirksomhed, så jeg lægger ikke beløbet ind i regnskabet men trækker det fra mit overskud.
perfekt -- Og vil du ha det løbende, så sætter du jo bare dit forskud til skat ned med det du venter i kørsel - ligesom du gerne må hæve via status - mellemregning - privat hævning hvis du skal bruge kontanter. Det har så ikke noget med din kørsel at gøre, men jo helt generelt bare, at du må hæve alt det du vil (eller sætte alt det du vil ind) i en enkeltmandsvirksomhed så længe det ikke er i drift som indtægt og udgift. I status påvirker det ikke skat. Det er en af fordelene ved enkeltmands, at private penge kan blandes, så længe man bare betaler skat af sit overskud

god vind fremover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Ved det er et gammelt indlæg, men håber stadig på et svar skåret helt ud i pap :)

Det vil altså sige at hvis du blot har kørebogen i orden, skal der intet indgå i regnskab, eller på selvangivelsen, men at man selv regulerer (altså trækker det samlede godtgørelses-beløb for erhvervsmæssig kørsel fra sit overskud)?

Vh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt- I personlig virksomhed behøver det ikke blive bogført hvis ikke du vil rode med det. Så skal du bare have kørebogen og trække beløbet fra det overskud du angiver til skat (i Dinero skal du nok bogføre efter deres instruktion hvis du skal bruge deres nye selvangivelse (ekstra funktion mod gebyr men smart) men i alle fald - beløbet fragår bare fra overskud - og ved skattekontol har du dit regnskab + kørebogen (og der kunne jo være andre reguleringer - repræsentation osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob, 


Jeg er ansat ved Dinero - bare lige så det er på plads :-) 

Det er helt korrekt, som John siger, at du kan både bogføre det, men også trække det fra ved indberetning af din selvangivelse. Mit bedste råd må dog være, at du bogfører det i Dinero - gerne på månedsbasis, for så glemmer du ikke noget.

Ved bogføring af kørsel i dit regnskab fratrækkes det dit overskud helt automatisk - og så skal du altså ikke tænke på selv manuelt at trække det fra ved indberetning af selvangivelse. Jeg er af den holdning, at det er mere farligt at lade vær med at bogføre, end at gøre det. 

Du kan bruge vores "Kørsel" skabelon, der ligger under Bogføring -> Diverse - så har du helt styr på det :-) 

Læs gerne mere her: https://dinero.dk/support/kilometergodtgorelse/.

Lad os høre fra dig, hvis du har yderligere spørgsmål.  

De bedste hilsner
Theis, Dinero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)