Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab // NYstartet PMV/Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en nystartet PMV/Enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg lige har fået tilknyttet konto. Det er meningen at firmaet skal starte op med salg osv. En gang i foråret, og derfor er der på nuværende tidspunkt ingen aktiviteter i firmaet, udover en postering på 300kr jeg har betalt fra min egen konto til virksomhedskontoen for oprettelse af Netbank.

Skal jeg lave årsregnskab for 2014, eller er det ikke nødvendigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står i præcis den samme situation, har kigget lidt på den blog der og finder det hele meget forvirrende.

Jeg kunne godt tænke mig nogle flere svar gerne af mere overskuelig karakter, det kan ikke passe det skal være så umuligt at have en lille pmv, det er jo bare så absurd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dufty:
det kan ikke passe det skal være så umuligt at have en lille pmv, det er jo bare så absurd!
hvis blot det, at du skal udfylde udvidet selvangivelse når du har PMV - resultat eller ikke med en række 0 - synes som uoverskuelig vanskelighed, så skulle du nedlægge det omgående vil jeg sige helt ærligt

hvordan skal skat vide du har 0 i resultat af en virksomhed, hvis du finder det uoverskueligt at fortælle dem det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det syntes jeg bestemt ikke er en fair antagelse! Jeg finder faktisk dit udsagn ganske stødende og langt fra hverken venligt eller brugbart.

Det er ikke et problem at jeg skal fortælle skal jeg har nul som resultat i min virksomhed. Det har jeg faktisk gjort allerede. Det er ikke for sjov vi har mennesker der bruger det meste af deres liv på at sætte sig ind i alle disse regler og undtagelser. For det er jo ikke bare at ringe til skat og sige sit CVR nr. og cpr nr. efterfulgt af 0 selvom det i teorien var nok.

Som det ser ud lige nu mangler jeg en liste over hvad jeg er forpligtet til at lave og en guide til hvordan man gør det.

Jeg fandt ud af at jeg skulle bogføre efter bogføringsloven.

Men googler man så bogføringsloven så kommer der advokatsprog og ikke guides til normale mennesker frem.

Jeg skal lave års regnskab, så jeg kunne selvangive.

Men hvorhenne står der på en let forståelig måde hvordan man laver et årsregnskab? Ingen steder.

Dette er ikke noget staten oplyser om hvordan man gør, de kræver bare man gør det.

Jeg endte selv op med at bruge Dinero (De har indset folk ikke vil bruge 10 timer på det) og jeg har allerede afsluttet mit årsregnskab derinde eftersom jeg tænker jeg vil have julefred nu.

Men så ser jeg her i at man skal udfylde en udvidet-selvangivelse, og jeg ser jeg har fået en mail fra staten hvor der står jeg SKAL have en nem konto, hvilket betyder jeg så åbenbart er tvunget til at tage ned og få åbnet en bankkonto selvom mit firma ingen penge har?? wtf.

Jeg kan love dig for at det ikke er mig der er skør når jeg syntes det kan være forvirrende alt sammen.

Hvor skulle jeg have lært alt dette fra?! Det læres ikke i skolen, ikke på gymnasie, ikke fra forældre, og nu åbenbart heller ikke på internettet at dømme udfra dit venlige svar. Så er det bare meningen jeg skulle være født med en empirisk viden til at lave årsregnskaber og selvangivelser og alt det andet pjat. Jeg forpligter mig til at overholde alle love i danmark, men det er ikke muligt for mig at kende dem alle, selv ikke de bedste advokater kender halvdelen af dem.

Det ender bare med jeg ikke gider at lege med mere.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er John bare en frivillig hjælper og at "true" ham med du ikke gider, betyder nok ikke det store for ham.
Jeg forstår din frustration, men prøv at være flink over for dem der helt gratis hjælper dig.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke ment som en trussel? Når alt kommer til alt har Jhon ikke noget at tabe (Eller vinde) uanset om jeg gider eller ikke gider.

Måske havde jeg reageret mere flink hvis Jhon ikke havde drillet mig for at være uvidende. Jeg har meget respekt for folk der gratis stiller deres hjælp til rådighed. Men hvis prisen er offentlig ydmygelse, så er jeg ikke helt så sikker.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ingen der driller dig, han fortæller dig bare sandheden.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vælger ikke at tro på dig.

Det virker for usandsynligt at dette er noget information man skal være født med for at kunne forstå.

Der må være nogle ressourcer man kan tilgå hvor det forklares, det ender nok med at blive min bror, han virker til at have mere styr på det.

Men det kan ikke passe man skal kende alle disse regler og begreber fra fødslen af.

Tak for din støtte

mvh mig

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja der er masser af ressourcer og dem kan du finde ved at Google svaret, hyre en revisor, tage et kursus etc.
Livet som iværksætter er ikke som at gå i skole hvor alting har en facit og man får serveret alt.
Man må selv klare meget og bruge en del tid på at sætte sig ind i tingene.
Gider man ikke det, kan man tage sig et job hos en der gør :-)

Held og lykke med det.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)