Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør sælger varer til indkøbspris på nettet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Mit spørgsmål går ud på af jeg har en bestemt vare jeg sælger i min webshop og på en af de store handelsplatforme.

Det er varer der er lidt svære at sælge, og nu ser jeg så at firmaet selv har en "SHOP" på samme handelsplatform hvor de sælger samme varer som jeg har, til min indkøbspris og det er almindelige mennesker der handler på denne platform...

Det vil sige at det er umuligt at gå ud af det med et overskud på de varer.

Hvad vil i råde mig til at gøre?

Jeg har for ca. 15-20.000 på lager, så det er et rimeligt tab, for den lille virksomhed jeg driver.

Håber at høre om nogle der måske har oplevet det sammen eller bare nogle gode råd.

 

De bedste julehilsner

Frederikke

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan vist ikke gøre så meget - andet end at erkende at dine forhandlede indkøbspriser ikke har været særlig gode !

At leverandøren sælger varer til nedsatte priser kan kun den pågældende bestemme om han vel eller ej, og han vil selvfølgelig også af med hans varelager inden han får nye ting hjem.

Næste gang skal du have en bedre indkøbspris, så du kan have råd til at nedsætte dine vare. Få dine nuværende varer solgt til så meget som muligt og gerne over kostpris, så du får dem omsat inden de er usælglige, så har du som minimum fået kostpris hjem (forhåbenligt)

mvh.

Peter 

Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tak for dit svar.

Det var nok også det jeg regnede med.

Jeg har heldigvis ikke flere varer i pipilinen fra dem. Og ja de har nok mere på lager end jeg har..

Men det er alligevel lidt irriterende, for jeg må nok erkende at jeg ikke kan få min kostpris hjem.

Nå jeg må jo bare i arbejdstøjet og se at komme af med det 8-)

Tilmeldt 7. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Lyngby Havecenter Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederikke  

Der er nok ikke så meget at gør, du kan prøve en dialog med leverandøren måske vil de give en kompensation du kan starte med at de skal tage varen tilbage og se hvad de siger, men er det udlandet går de nok ikke, men der er mange som også vil finde den leverandør og den pris?  du ved det men gør kunderne ?

jeg købet nogle plast poser til skral og syndes det var billigt, så kom en medarbejder som havde set dem i netto billiger, så købte jeg der næste gang, men 

fandt dem så igen billiger ved et tilfælde, så måske er det kun fordi du ved at leverandøren er billiger

du kan også måske lave en "pakke" sælg dit produkt med en lille avance sammen med et andet produkt så kan du skjule prisen, hvis du har et andet produkt som kunne hænge sammen med det.

Fra Tølløse
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 33
Fra  www.NATogVIC.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja jeg sælger selv mange ting samme sted, og der er nok 500.000 brugere.

Men den med at sælge som sæt er faktisk en super ide, den havde jeg ikke lige tænkt.

Dog er det lidt svært at finde en anden vare som kan passe. Jeg er tilfreds hvis bare jeg kan hive  indkøbsprisen hjem.

Jeg har tænkt at kontakte dem, for det kan da ikke kun være mig der føler mig lidt snydt. Det er varer der er ens fra år til år så de burde ikke brænde inde med dem. Jeg er dog begyndt at tvivle på at de kan overleve som mærke, hvis man som butik også skal konkurere med dem 8-)

 

Mange hilsner

og tak for det gode råd

Frederikke

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er flere ting, du kan gøre for at konkurrere med din leverandør. For prisen er ikke det eneste parameter, du kan konkurrere på.

Du kan eksempelvis udmærke dig på følgende punkter.

  • Kundeservice
  • Fragt, pris og leveringstid
  • Produktpræsentation/beskrivelse
  • Fortrydelses- og reklamationsret
  • Markedsføring
  • Udvalg af varer der komplimenterer de varer som din leverandør ikke sælger (Mer- og krydssalg).
Især markedsføring er et godt område, at konkurrere på. Du har nemlig en masse forskellige muligheder for at "støve kunder op" de steder, hvor din konkurrent/leverandør ikke er tilstede. Det kan f.eks. være AdWords, Facebook Ads og andre "direkte" markedsføringskanaler. Men også indirekte markedsføringskanaler, såsom forskellige sociale medier som Facebook (grupper og sider), Twitter, Instagram, Pinterest, hvor du kan være i løbende kontakt med din målgruppe der køber varer som din konkurrent-leverandører ikke kan levere, men som du kan sælge fordi du kan sælge flere/andre varer, du har købt gennem dine andre leverandører.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frederikke:
Jeg har tænkt at kontakte dem, for det kan da ikke kun være mig der føler mig lidtrsnydt.

En rigtigt god ide, du bør gøre dem det klar at de er ved at undergrave dem selv som grosister, for hvem fanden gider have konkurrence af sin leverandør - en meget uprofessionel holdning de lægger for dagen. 

 

 

Tilmeldt 3. Jul 12
Indlæg ialt: 47
Fra  ERTMANIA.DK Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet noget lignende, her kan du se hvad jeg skrev til leverandøren:

Hej leverandør

Jeg har set at konkurrent.dk sælger f.eks. en x-vare for 3 kr mere end jeg skal give for 1.

Hvordan skal jeg kunne konkurrere med det?

Med venlig hilsen

Svaret fra leverandøren blev, at hvis jeg ville køre en kampagne med bestemte varer kunne jeg købe dem til en noget anden pris.
Jeg kunne derefter købe de varer min konkurrent solgte til min indkøbspris så billigt, at jeg kunne sælge dem til samme pris som konkurrenten.
Jeg synes, at du skal skrive til firmaet i en neutral tone, at når de sælger samme varer til din indkøbspris, har du brug for en dekort, så du kan matche deres salgspris. Ellers kan du naturligvis ikke få et overskud ud af salget.
Jeg håber det lykkes.
Allan Ertman

http://ertmania.dk Styksalg af fødevaregodkendte plastspande og plastkurve. 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederikke :)

Jeg ved ikke om du har haft brug af de svar du har fået tildelt, men jeg har et bud på din situation. Hvis du gerne vil tjene penge samtidigt med, at du sælger dine varer til indkøbspris så kan du altid lave et medlems site. En fordelsklub så at sige. Konceptet går ud på, at du køber dine varer i store partier, så du får en mængderabat ud af det. Taget fragt osv i betragtning kan du sælge dine produkter til langt under markedpris, blot ved at oplyse dine kunder om, at de samtidigt med deres køb tilmelder sig din medlemsklub. Et fast månedligt "gebyr" på en 70-80 kr, skulle gerne kunne skabe det overskud du håber på. 

Jeg har ikke undersøgt hvad du sælger, da dette topic fangede min interesse, men hvis det er noget alle kan bruge, kan du gøre brug af dette forretningskoncept.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)