Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, hvad er mine rettigheder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kbh V
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal lige hører om i kan hjælpe mig her. Jeg købte nogle TV skærme fra en forhandler via mit eget IVS selskab, med formål at sælge dem videre til en slutkunde B2B. Da to af skærmene var gået i stykker da kunden modtog dem, tog jeg dem straks retur for at give en god service. Forhandleren sendte to nye skærme, og sagde at jeg blot skulle betale den nye faktura, og sende de 2 ødelagte skærme til service.

Jeg valgte så lige at afvente hvad servicen sagde enden jeg betale, og rigtigt nok så blev begge skærme afvist med grundlagt "ukorrekt behandling af kunden"

Forhandlerne ringer og rykker mig for at betale, men det vil jeg da ikke når jeg står med to skærme, som fra deres side ikke virker. Hvad kan jeg gøre? de truer med at sende mig i RKI nu...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at tage helt stilling til det beskrevne som ikke er så voldsomt klart  med det som forhandleren har sagt til dig - betale den nye faktura og sende de to til service - hvad så med den gamle faktura - - så kan jeg sige, at de IKKE kan sende dig i RKI når du nægter at betale grundet konflikt af forholdet

Hvis skærmene var OK da du modtog dem (og her kan de vel mene du skulle teste de var i orden inden du sendte videre) så har du jo et problem, for så kan de jo B2B nægte at modtage dem retur, med den begrundelse, at de må være blevet ødelagt da de blev sendt fra dig til DIN kunde og ikke inden. 

Det kan der så blive en dum retssag ud af, men syn og skønsmand osv - som koster at føre, og udgangen tør jeg ikke gætte på. I alle fald kan de ikke sende dig til RKI før de har fået rettens ord for, at du skal betale

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)