Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal Dankort?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nets website, står der at der er 4 mio Dankort i Danmark

Jeg tror nu der findes flere Visa og Mastercards, end Dankort i Danmark.

Er der nogen af jer webshopejere, som kan fortælle hvordan fordelingen er blandt jeres købere???

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tror jeg pt. ligger på 30-40 % der benytter dankort

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal meget højere op Jesper. I shops med nets er det i sagens natur næsten alle - og da de er flest, så havner sidst kendte landsgennemsnit fra dansk handel på 80% af nethandlen gennem rent dankort (da visadankort jo bruges som rent dankort via nets

Se et par tidl. citater: 

fra 

http://www.amino.dk/forums/t/208824.aspx?PageIndex=7#1555221 og her skriver først Thomas Jensen fra Quickpay hvordan de helt samlede transaktioner er -- samlet for deres NETS og de som kører andre kort - nemlig 77,8% dankort og Ulrik Moe skriver hans egne tal er 81-82% rene dankort kørsler . så for de som har NETS OG mange andre muligheder, er tallet 80% vælger rent dankort - men så er der shops der ikke har nets, og lands gennemsnit kommer på 70% (da de jo har 0% dankort. Det siger også lidt om hvor lidt de som ikke har nets faktisk påvirker - hvilket ikke er mystisk, da det er de mindre shops - nå fra træden:

Thomas Jensen Quickpay

det er 77,8% af alle _transaktioner_ (uanset om det er kort, viabill, paypal, whatever) der er kørt som dankort mod Nets (til dankort gebyr-sats).

Det er transaktioner på tværs af alle merchants - dvs. også udenlandske merchants og udenlandske kortholdere - men naturligvis også danske kortholdere som vælger at betale m. ex mastercard.

Hver gang folk råber at de for alt i verden vil undgå Nets og siger at dankortet er ligegyldigt bliver jeg simpelthen bare så træt .)

Og Ulrik Moe med tal fra Dansk handel bl.a.

Ifølge FDIH's 2013-tal, som bygger på en spørgeundersøgelse blandt kunder, bliver dankortet brugt i ca. 70% af alle online betalinger og 80% hvis man kun kigger på betalingskortforbruget - i min egen webshop ligger det desuden ret konstant omkring de 81-82%.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal meget højere op Jesper. I shops med nets er det i sagens natur næsten alle - og da de er flest, så havner sidst kendte landsgennemsnit fra dansk handel på 80% af nethandlen gennem rent dankort

 Ja, det jeg også tro er normalt - men jeg har mange virksomheder der benytter EAN, faktura eller kreditkort - sikkert derfor jeg ligger noget lavere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jep de 80% er netshop betalinger. Har man alm faktura - og EAN leverancer der slet ikke som sådan alm net-betaler vil det jo trække ned, men ca 80% af samlet nethandel kører rent dankort (trods der kun er ca 7% rene dankort men jo grundet visadankort er RENT dankort når der er nets aftale som dækker langt flest transaktioner)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

fastsat:

På Nets website, står der at der er 4 mio Dankort i Danmark

Jeg tror nu der findes flere Visa og Mastercards, end Dankort i Danmark.

Er der nogen af jer webshopejere, som kan fortælle hvordan fordelingen er blandt jeres købere???

Ja den er 0% rene Dankort og 100% alt andet. Vi kommer heldigvis aldrig til at støtte Nets Monopolet

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)