Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af international web-handel med forum-service/virtuel-service

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har ret.

Jeg ringede til skat for en sidste gang og var stædig og nævnte jeg ville have fat på en der virkelig have forstand på disse nye regler, efter en god 40 minutters ventetid grundet omstilling osv, fik jeg fat på en en klog og sød dame.

Så her er det hele klart sagt ud fra alt min research:

1. Bogføring.
Når der bogføres skal der bogføres hver enkelt kundes landekode.
Originalt skal det være MED fuld adresse, men stort set alle lande har søgt dispensation imod det for kun at lade sælger opkræve forbrugerens land og intet mere, det vil sige at man kun behøver at opkræve land i de fleste tilfælde. Som tip sagde skattemedarbejderen, hver gang jeg for et salg fra et nyt EU-land burde jeg sørge for at ringe til det forbrugerens oprindelse lands skatte myndighed og hører om landet har søgt dispensation ligeså vel som f.eks. Danmark har, så man kun skal opkræve landekode og intet mere. Ellers mener jeg at det er smart at smide ip-addresse på også, det er meget let med PHP-kodning i ens betaling system at smide på, men husk lige at læse op på persondatalovgivning så.

2. Mindstegrænse.
Mindste grænse er 1kr. når man sælger til et andet land, uanset om du er moms-registreret i virksomhedens drift land.
Eksempel: Jeg sælger for 40.000kr om året fra Danmark af ud til flere forskellige EU-lande, da jeg ikke overskrider den danske moms-minimums grænse på 50.000kr skal jeg ikke betale moms i Danmark, MEN jeg skal betale moms til de diverse andre EU-lande jeg sælger til.

3. OneStop Moms.
Et system der forenkler processon markant, da man ikke behøver moms-registreres i hvert land men SKAT distrubuterer de forskellige moms summer ud til de diverse lande. Hvis du vil hoppe på ved start, skal din ansøgning afleveres inden d. 1 Januar. Så hvis der sidder andre i samme problem stilling som mig, så kan i sagtens nå at hoppe med på vognen, hvis i som mig var i tvivl om man skulle være registreret til OneStop moms før d. 1 Januar. Man skal bare have smidt en ansøgning afsted inden.

Jeg personligt stifter et enkeltmands virksomhed nu i Danmark, tilrettelægger et system der noterer hver transaktion fra PayPal med landekode.
Giver det 1. kvartal ser hvilket land i EU jeg har flest kunder fra og flytter dertil med nogen af de penge jeg sparer op, hvilket jeg umiddelbart tror bliver Tyskland.

Tak for hjælpen alle sammen! Så fik jeg det hele på plads, tror bare jeg blev så forvirret over de forskellige svar jeg har fået fra mine diverse telefonkald rundt omkring, muligvis grundet mine spørgsmål ikke var specifikke nok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen så fik du det jo på plads og denne gang lyder alt helt OK også for mig :)  god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)