Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan virker youtube ang "reklamer"?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey aminoer, Jeg undrede mig over noget, og som jeg altid gør så starter jeg på google. Og på engelsk da der som regel er flere resultater, men fandt altså ikke lige svaret til det her..

Jeg har en ven der laver youtube vids. og har også en del views på dem, så vi undrede os over hvordan man egentlig tjener penge. Han har meldt sig ind i partnerprogrammet, også som jeg selv, webudvikler, så undrede jeg mig bare over hvad de tjente på... om det er pr. lead, pr click eller view eller hvordan???

For da den ikke tjente noget på 5k views, så tog jeg på biblioteket, fandt hans video og klikkede bare for at teste (ved det mod reglerne).. Men den tjente ikke noget.. Hmm?

Tak på forhånd :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved så tjener de store partnere omkring 10.000,-  per 1 million views. Der kan altså nemt gå 5000 views igennem uden indtægt da gennemsnits-indtægten på det antal er omkring 50 kroner. (hvis min matematik er korrekt)

Lad os sige et rigtig godt klik eller lead giver 100 kroner, så vil det altså kun ske 1 gang per 10.000 views.

Jeg tror derfor slet ikke du kan beregne statestik med så lidt visninger som du snakker om.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender intet til det overhovedet vil jeg indrømme, så dette er måske et vildt skud. Jeg fandt dette link https://support.google.com/youtube/answer/72866?hl=en som nævner noget med en Adsense konto. Jeg ved ikke om det kan bruges, men måske det er noget i den rigtige retning.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved godt 5k views er ingenting, men nu prøvede jeg selv at klikke og den er stadig 0kr :D Så det må næsten være pr. lead tænker jeg?

Tak kim :) jeg havde været derinde, men ikke lige det jeg søgte :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

med 10.000,- for 1 million visininger, så er det altså en gennemsnits betaling på 0,01,- per klik. Det er slet ikke sikkert den overhovedet opdaterer så små beløb. Det er også muligt der ikke har været en betaling på dit klik, fordi du ikke har udført den handling som er krævet for at få betaling. Du kan jo sætte din adwords op så du kun betaler per konvertering. Du har ikke konverteret, og det kan være derfor der ikke er sket en betaling. Alle google reklamer afregner jo ikke på samme måde.

Nogen giver meget, nogen giver lidt. Nogen beregner per klik og andre per konvertering. Du kan slet ikke bruge din test til noget som helt. Det er bare for lidt visninger.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ja, jeg regner heller ikke med at tjene en eneste krone på de få 25-50k visninger han har per video...

Det eneste formål med denne tråd var at få stillet min nysgerrighed om hvordan det fungerede, og om det var ligesom adsense. 

Men som du siger er det nok rimelig blandet hvordan de afregner.

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke erfaring med youtube partner, så ved det ikke med sikkerhed. De som gør deler ikke ofte deres viden eller tal.

Tror simpelthen du bliver nød til at have flere visninger for at danne et overblik.

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Youtube afregner ikke pr. salg.

Når du uploader en video kan du vælge monetize. Så bliver der vist en reklame før din video, og når den er blevet vist 10.000 gange får du en skilling. Sådan foregår det ca.

Husk at det kun er 100% originalt materiale du kan tjene penge på. Du kan altså ikke bruge den nye med One Direction som underlægning så ryger pengene.

Jeg ville nok bare se Youtube som et fantastisk sted at få promotion. Især hvis du laver videoer på dansk, så er det lidt sværere at nå mange millioner hits på dine videoer. Tag nu Chili Klaus, han er da blevet rimelig kendt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Mathias :) det var egentlig os bare lidt en nysgerrighedssag, regner ikke med at tjene nok penge til nogensinde at få det udbetalt alligevel XD hehe

Det er bare lidt promotion til egen hjemmeside faktisk :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var jeg lige hurtig nok. Der er både betaling per clicks (CPC), per views (CPM), og der er også betaling per subscriber til din channel.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)