Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

snyder han?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jamieq:
nå nej altså ikke snyde mig. men så vidt jeg ved må man ikke købe ting med sit firma man ikke kan bruge?

Kan du i bund og grund ikke være ligeglad????? Så længe du har orden i din håndtering, så er det da 100 % ligegyldigt for dig, hvordan han vælger at håndtere det bagefter! 

Det er vel et anliggende mellem ham og SKAT

Du skriver en privat kviterring til ham, modtager penge, angiver dette på din private selvangivelse - og så er din sti ren! Og så skal du ikke tænke mere på det! 

I Danmark har man meget travlt med at have travlt med andre! 

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

okay..

jeg synes nemlig det er rigtig underligt at købe det gennem et firma han er ansat hos..

vi aftalte jo bare at handle som privatpersoner, og afhentning om en uges tid, men fik en besked i går at han gerne vil handle gennem det firma han  er ansat hos, så han vil gerne have en faktura.. faktisk sagde han at firmaet ønsker at betale for de sko, som en gave til ham.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jamieq:
faktisk sagde han at firmaet ønsker at betale for de sko, som en gave til ham.
det kan sagtens være sandt jo - så må de bare ikke trække udgiften fra som normalt, men det er jo ikke dit ansvar - HVIS du synes det virker som snyd og du personligt ikke gider det - så er det op til dig som sælger men du kan i alle fald ikke straffes.

Faktisk har jeg da en vis respekt for hvis man ikke vil medvirke til snyd - for det skal alle vi andre jo betale - men du ved jo ikke om det er det her - så jeg tror nu bare jeg ville sælge - Teoretisk - hvis de trækker skoene fra OG kommer i skattekontrol så kan skat jo genkontrollere dig - og din faktura til dem - og derved forvente at du har indtægten med på din selvangivelse - da det jo så kan ligne en lille skoforretning du ligger og driver - men det er jo på plads når du opgiver din fortjeneste i rubrik 15

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for svar!
jeg tror bare jeg vælger at fortælle vi kan handle som privatpersoner..:-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

jamieq:
nå nej altså ikke snyde mig. men så vidt jeg ved må man ikke købe ting med sit firma man ikke kan bruge?

Kan du i bund og grund ikke være ligeglad????? Så længe du har orden i din håndtering, så er det da 100 % ligegyldigt for dig, hvordan han vælger at håndtere det bagefter! 

Det er vel et anliggende mellem ham og SKAT. 

Du skriver en privat kviterring til ham, modtager penge, angiver dette på din private selvangivelse - og så er din sti ren! Og så skal du ikke tænke mere på det! 

I Danmark har man meget travlt med at have travlt med andre! 

Jeg tænker det samme. Hvordan kan man anklage andre for snyd, når man slet ik aner, hvordan og hvorledes de vil bruge skoene. Hva nu hvis det er firma påklædning? Så skal de anklages for snyd, selvom de intet ulovligt gør?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg anklager dem ikke for snyd.

det er bare første gang jeg sælger noget, og vil bare være sikker på jeg ikke gør noget forkert..

for mig er det meget mærkeligt at ens arbejdsgiver vil give det i gave..

om det e 27 par sko eller 1...

ligesom.. jeg vil købe dine sko.. men vil handle gennem mit arbejde.. lidt mærkeligt, ikke???

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du stiller en masse konspirationer op, som du jo reelt intet ved noget om! Forstår ikke dine bekymringer.

Få da bare de sko skudt af sted :)

Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har valgt at fortælle ham jeg ikke ønsker at handle gennem det firma.

han vil stadig gerne have en faktura som han spørger om han kan afregne med firmaet??

jeg kan vel ikke udstede en faktura, men en normal kvittering hvorpå købet fremgår?
Hvad han vælger at gøre med kvittering/bevis på salg efter er vel for mig ligegyldigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja private udsteder jo ikke fakturaer normalt  - giv ham en kvittering hvor der står solgt xxx antal sko i henhold til aftale - privathandel ingen returret - kr xxxx

og så når betalt kvitterer du på den ved at skrive BETALT d.d.   Han kan så gi den til sit firma eller hvem som helst han vil uden du skal tænke mere over det

Privathandel er bare for at fortælle at du ikke sælger som firma med returret osv men som en helt alm privatperson der sælger en eller anden mindre samling sko  med minde du gør det som del af en virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)