Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forplejning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

min revisor mener jeg kan fratrække mad købt til mig selv.dog ikke moms,mon det er rigtigt.jeg gør rent og kører meget mellem små kunder.det er ikke særlig tiltalende at spise en madpakke der har ligget i bilen flere timer.derfor køber jeg tit maden i en delikatesse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mbrøner:

min revisor mener jeg kan fratrække mad købt til mig selv.dog ikke moms,mon det er rigtigt.jeg gør rent og kører meget mellem små kunder.det er ikke særlig tiltalende at spise en madpakke der har ligget i bilen flere timer.derfor køber jeg tit maden i en delikatesse.

Din revisor er IKKE rigtig revisor - svaret er rent vrøvl både selv det OK og det med momsen. Du må ikke betale mad til dig selv overhovedet med mindre du er bortrejst mere end 24 timer. Jeg ville ret afgjort overveje at skrifte "revisor" 

Alle må kalde sig revisor, min hund er det faktisk påstår den Geeked men hvis man kalder sig revisor, må man godt vide, at personlig virksomhed eller ejer i selskab IKKE må fratrække noget som helst alm mad -frokost eller andet lignende - til sig selv - som udgift

Ved "revisor" ikke det, og vrøvler han så også om momsen - for var det bespisning af personale uden for virksomheden (ikke ejer) så var der kvart momsfradrag skal han skiftes jo før jo bedre

Anette Sand fra regnskabsskolen beskriver det også her http://anettesand.dk/tag/frynsegoder/ ( og det er samme for ejer af selskab)

Citat 

I personligt ejede virksomheder, hvor ejeren er eneste medarbejder:

Det daglige forbrug er ikke fradragsberettiget, heller ikke mad på grund af overarbejde: Du er velkommen til at knokle igennem hele natten, men pizzaen skal stadig betales privat,

citat slut

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)