Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssig behandling af mad, når ansatte arbejder hos kunde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino'er :)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: i vores IVS selskab arbejder der 2 ansatte (som er også ejere) hos kunde på kundernes kontor. De arbejder som konsulenter. På nuværende tidspunkt betaler de ansatte selv for deres frokost. Men selskabet vil gerne betale for deres frokost. Er der nogle muligheder/ordninger, hvor selskabet kan betale for medarbejdernes mad uden at medarbejdere bliver beskattet af det.

Jeg mener, jeg har hørt at der er mulighed for at betale frokost for ansatte, når selskabet sender deres ansatte til at arbejde hos kunde, men kan ikke finde nogen information vedrørende dette emne. I vores tilfælde ansatte, som er ejere, skal arbejde hos kunde for halvår og op til et år.

Jeg håber at I kan hjælpe os med dette spørgsmål og glæder mig meget til at høre jeres tanker.

Hilsen,

Olga

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - slet ikke når det er ejerne som har meget stærkere krav end alm ansatte - men selv for ansatte ville betaling af daglig mad udløse skat. Pas i øvrigt på I ikke er lønmodtagere i forhold til den der betaler jer - når I er der 1 år samme sted - lyder ikke helt rigtigt hvis I ikke samtidigt er en del andre steder.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,