Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssig behandling af mad, når ansatte arbejder hos kunde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino'er :)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: i vores IVS selskab arbejder der 2 ansatte (som er også ejere) hos kunde på kundernes kontor. De arbejder som konsulenter. På nuværende tidspunkt betaler de ansatte selv for deres frokost. Men selskabet vil gerne betale for deres frokost. Er der nogle muligheder/ordninger, hvor selskabet kan betale for medarbejdernes mad uden at medarbejdere bliver beskattet af det.

Jeg mener, jeg har hørt at der er mulighed for at betale frokost for ansatte, når selskabet sender deres ansatte til at arbejde hos kunde, men kan ikke finde nogen information vedrørende dette emne. I vores tilfælde ansatte, som er ejere, skal arbejde hos kunde for halvår og op til et år.

Jeg håber at I kan hjælpe os med dette spørgsmål og glæder mig meget til at høre jeres tanker.

Hilsen,

Olga

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - slet ikke når det er ejerne som har meget stærkere krav end alm ansatte - men selv for ansatte ville betaling af daglig mad udløse skat. Pas i øvrigt på I ikke er lønmodtagere i forhold til den der betaler jer - når I er der 1 år samme sted - lyder ikke helt rigtigt hvis I ikke samtidigt er en del andre steder.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for hurtigt svar. Hvad med nogen lignende som bruttolønordninger eller de skemaer, hvor arbejdsgiver trækker et bestemt beløb fra medarbejdernes løn? Kan det bruges for frokost betaling? Kan du måske anbefale, hvor kan jeg læse mere om krav til ejerne som også er ansatte i deres egne selskab.

Og tak for bemærkning, vi er kun lønmodtagere i vores virksomhed.

Hilsen, Olga

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I er kun lønmodtagere - Altså I er IKKE ejere også? Det kan nemlig spille en vis rolle. Man kan lave kantine ordeninger for rene medarbejdere hvor der indbetales fra medabejderen - men det må du google - det kan ikke bruges til ejer som også er ansat ( som man altid er som ejer i IVS - deraf kravet om den lovpligtige ansvarsforsikring for hver af jer) og det kan heller aldrig - heller for ansat, bruges til kost - det er ikke med i bruttolønsordninger

 som sagt, pas på det ikke ligner lønmodtager forhold

Evt kan du ofre et kald til en revisor

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Hvad mener du, når du siger "pas på det ikke ligner lønmodtager forhold". Mener du i forhold til mad? Eller generalt? I vores tilfælde er der nemlig ejere som også er ansat i selskabet og får løn fra selskabet. Er der noget vi skal være særligt opmærksomme i forhold til dette?

Og endnu engang tak for dit hjælp.

Hilsen, Olga  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

1 der er problemer hvis man bare fakturerer sin løn hvis man faktisk er lønmodtager- specielt for den der betaler og meget kan forkastes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

2 Der findes ingen anden mulighed end at være ansat når man er ejer  men det betyder ikke - hverken i forhold til frynsegoder eller dagpenge og andet-  at man er almindeligt ansat. Man er BÅDE ejer og ansat og derfor kan man ikke bevilge sig selv ansattes goder - som så heller aldrig ville omfatte den mad du vil ha

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dine svar og forklaringer. Det var en stor hjælp.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)