Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min udlejer er gået konkurs hvad gør jeg???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sindal
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bor privat til leje i et hus, som vi har leje af en minkavler. Firmaet har været registreret under hans enkeltmands virksomhed. Problemet er at hans bank har sagt stop og har erklæret ham konkurs. Der er udpeget en Kurator som har overtaget alle aktiver.

Jeg har talt med ham om hvad vi gør fremafrettet dog uden at få noget brugbart svar. Jeg har gjort ham bekendt med at vi ønsker at opsige lejemålet da vi ikke vil stå for eventuelle fremvisninger mv. i forbindelse med opgørelse af boet efter Minkavleren. Derpå har jeg forespurgt på vores indskud og der var meldingen fra Kurator at det var der ikke penge til i boet. 

Mine spørgsmål er således:

- Kan man indholde husleje som sikkerhed for indskud??

- Kan vi flytte uden om de 3 måneders opsigelsvarsel??

- Kan vi "tvinge" kurator til udbetalings af indskud??

- Er vi tvunget til at "hjælpe" med fremvisninger osv.??

- Generelt hvordan står vi??

Er der nogen der kan hjælpe?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan blive boende og fortsætte som lejer. Du er ikke tvunget til at flytte og heller ikke hjælpe til med fremvisning. Ejendommen bliver måske solgt på et tidspunkt ud i fremtiden - og først her kan den nye ejer opsige dig - hvis han selv vil bo i ejendommen. Ved sådan en opsigelse har du 12 måneder.
husk at betale husleje til kurator - du må IKKE modregnw huslejen i indskuddet - det er 2 forskellige/uafhængige ting
hvis der ikke er penge i boet - må du nok anse dit depositum som værende tabt..... indtil der melder sig en køber af ejendommen - han skal så overtage forpligtigelsen (dit depositum)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)